معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان، راهبرد ما این است که هر روستا یک کتابخانه داشته باشد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید جواد حسینی در نشست مشترک انجمن کتابخانه های عمومی استان و خیران کتابخانه ساز گفت: ما در مناطق روستایی، فرصت های فرهنگی زیادی نداشته ایم و فعالیت کتابخانه های عمومی، فرصتی مغتنم است.

وی با اشاره به بخشنامه ی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گفت: تعداد کتابخانه های روستایی به نسبت تعداد روستاها بسیار اندک است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی از دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خواست تا با همکاری دفتر امور اجتماعی و نهاد کتابخانه های عمومی استان، موضوع را بررسی و اقدامات لازم در این زمینه را معمول دارند.

حسینی با تقدیر از اقدامات اداره کل کتابخانه های عمومی استان، نگهداری و مدیریت این مجموعه ها را نیز مانند ساخت آن ها مهم دانست.

وی پیشنهاد کرد تا طرح خیران کتابخانه یار، شبیه طرح موفق خیران کتابخانه ساز به منظور بهره برداری بهینه از کتابخانه ها به اجرا در آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، استفاده از ظرفیت خیران را موجب توسعه ی مردمی استان دانست و گفت: امروز نیازمند الگو سازی برای ارتقا زندگی اجتماعی هستیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی هم در ادامه این نشست  افزود: کتابخانه های عمومی در روستا می تواند یک کانون فرهنگی کامل باشد که اهداف تمام دستگاههای دیگر را پشتیبانی و تامین کند .

وحید قربانی گفت: این مکان فرهنگی، بستر ساز انتقال همه آگاهی های محیط زیستی، بهداشتی و سلامت، اجتماعی، اقتصادی، فنی خواهد بود .

 وی با اشاره به عقب ماندگی در توسعه ی کتابخانه های روستایی گفت: جبران این وضع مستلزم همراهی دستگاه های مرتبط و کار جمعی است.

انتهای پیامآ.ج//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار