مسئول بعثه رهبری در استان اصفهان گفت: بیش از 20هزار نفر مردم استان اصفهان در مراسم زیارت اربعین در کشور عراق شرکت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام و المسلمین محمود فقیهی با حضور در ستاد اربعین شهرستان تیران وکرون افزود: ثبت نام از طریق سامانه سازمان حج زیارت انجام می شود و با افرادی که بدون مجوز فعالیت کنند برخورد می شود و زائران اربعین برای این سفر معنوی از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند.
وی بیان کرد: ستادهای اربعین شهرستان های استان اصفهان برای ارائه خدمات در کربلا و مرزهای ایران به زائران تشکیل می شود که هر شهرستان بر اساس توانایی خود موکب در مرزهای ایران و یا در شهر کربلا برپا می کنند.
مسئول بعثه رهبری در استان اصفهان ادامه داد: امسال طرح های ویژه ای برای زائران اربعین پیش بینی شده است که اعزام زائران از گلزار شهدا و همراه با مراسم بدرقه و همچنین مراسم استقبال پس از برگشت، اجرای طرح نیابت از شهدا که هر فرد حاضر در راهپیمایی اربعین به نیابت از یک شهید زیارت را انجام می دهد و توزیع بسته های آموزشی و ارائه مطالب آموزشی از سوی رسانه ها از جمله برنامه های ویژه ستاد اربعین است.
وی افزود: زائران با مطالعه محتواهای آموزشی در برنامه ریزی فعالیت های خود اقدام کنند و نسبت به نیازهای خود در حین سفر و همچنین ادعیه و مناسک توجیه شوند.
حجت الاسلام فقیهی با اشاره به آموزش سراسری زائران اربعین در روز جمعه 14 آبان پیش از خطبه های نماز جمعه خبرداد و گفت: آموزش های لازم به زائران به صورت مختصر در سخنرانی پیش از خطبه های 14 آبان انجام می شود.
وی ادامه داد: زائران باید در این سفر نسبت به اتحاد بین شیعه و سنی توجه داشته باشند و هرگونه اقدامی که اتحاد را به هم بزند جلوگیری کنند.
ستاد اربعین به ریاست استانداران و فرمانداران در سراسر استان اصفهان برای برنامه ریزی و ارائه خدمات به زائران اربعین تشکیل شده است .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.