مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان گفت: در استان اصفهان ۱۸۰ هزار نفر تحت پوشش مستمر و ۱۰۰ هزار نفر به طور غیر مستمر تحت پوشش این کمیته قرار دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا شیران ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به آیاتی از قرآن، اظهار کرد: امام خمینی(ره) چند روزی بعد از پیروری انقلاب دستور تشکیل کمیته امداد را داد و تنها دستگاهی است که نام امام خمینی(ره) نام اصلی آن است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در حال حاضر در دورترین روستاها پایگاه دارد و در حال خدمت رسانی است، افزود: در استان اصفهان ۱۸۰ هزار نفر تحت پوشش مستمر و ۱۰۰ هزار نفر به طور غیر مستمر تحت پوشش این کمیته قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان تصریح کرد: از این ۱۸۰ هزار نفر که تقریبا ۹۰ هزار خانوار هستند، به طور مستمر حدود ۷۰ هزار تومان ماهیانه پرداخت می‌شود که چیزی نزدیک به ۶ میلیارد تومان ماهیانه در همین خصوص هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: امسال قریب به ۴ میلیارد تومان در بخش درمان هزینه شده و مددجویان کارت بیمه دارند که پس از مراجعه به پزشک بالغ بر ۹۰ درصد هزینه آن‌ را کمیته تامین می‌کند.

شیران ادامه داد: بخش فرهنگی امسال در این کمیته به لطف و برکت آستان قدس رضوی نزدیک به ۷ هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی اضافه کرد: قریب به ۲۱ هزار دانش اموز و دانشجو در کل استان تحت پوشش کمیته امداد هستند و تمرکز ما بر توانمندی خانواده‌ها است و حتی هزینه یک ترم یک دانشجو برابر کل هزینه یک خانوار در یک سال است که کمیته امداد پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد بسیار زیادی از مردم نیازمند استان اصفهان حدود ۱۰۰ نفر حافظ کل قران تربیت کرد.

وی ادامه داد: به جرئت می‌توان گفت که کمیته امداد یکی از دستگاه‌هایی است که بسیار در عرصه اشتغال فعال لست چرا که در سال جاری ۷ هزار نفر توسط این نهاد مشغول کار شده اند.

شیران اظهار کرد: در بخش مسکن بحث‌های مختلف اعم از ساخت و تعمیر وسایل منازل کمیته امداد فعال است که حدود ۶ هزار خانوار در استان اصفهان وجود دارند که نفرات این خانوارها دچار بیماری‌های سعب العلاج هستند.

وی بیان کرد: دردها بسیار زیاد هستند و قطعا ما نیاز به کمک مردم داریم و وظیفه ماست که به نیازمندان خدمت دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد: در حال حاضر در شهرستان‌ها برخی بیکار شده‌اند و حدود ۳۵ درصد از مردم این شهرستان ها تحت پوشش بوده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به شهرستان‌های شرق اصفهان به دلیل خشکسالی اشاره کرد.

وی افزود: به طور کلی در سال جاری ۷۴ میلیارد تومان مشارکت‌های مردمی از طرف مردم در کمیته امداد جمع آوری شده که این کمک‌ها از طریق صندوق صدقات و طرح اکرام محسنین بوده که فقط از صندوق صدقات استان اصفهان ۲۴ میلیارد تومان پول جمع اوری شده است.

شیران با بیان اینکه در اکثر سرفصل‌های مختلف این اداره برترین رتبه را در بین دیگر کمیته‌های امداد سطح کشور داشته است، اظهار کرد: کل ۲۴ میلیارد تومان از صندوق صدقات بدون کم و کاست برای مددجویی صرف می شود.

وی ادامه داد: از فرزندان غیر یتیم که ۱۸ هزار نفر در استان اصفهان هستند فقط ۳ هزلر نفر از این تعداد تحت موشش حامیان هستند که این حامیان آن مددجویان را کمک می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد خمینی(ره)استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۹ میلیارد تومان این اداره برای جهیزیه خانوارهای نیازمند کمک کرده است.

وی در پایان ابراز کرد: نزدیک به عید نوروز هستیم و درخواست داریم تا خانواده‌های اصفهانی در حد توان کمک‌هایی را به کمیته امداد کنند تا به بهترین نحو به نیازمندان کمک شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار