شهرکرد؛

هوشمندسازی 30 درصد کلاسهای درس چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از هوشمند سازی 30 درصد کلاس های درس این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی گفت: چهارمحال و بختیاری هم اکنون دارای دو هزار و 650 مدرسه با بیش از 9 هزار و 500 کلاس درس فعال است که 30 درصد این کلاس ها هوشمند سازی شده است.

وی با اشاره به اهمیت هوشمند سازی کلاس های درس پایه ششم ابتدایی افزود: از مجموع چهار هزار و 562 کلاس مقطع ابتدایی استان، 862 کلاس مربوط به پایه ششم می باشد که هوشمند بودن این کلاس ها بواسطه درس کار و فناوری و آموزش کامپیوتر ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از مجموع این کلاس ها 643 کلاس درس به کامپیوتر مجهز و مابقی بدون کامپیوتر هستند.

امیدی اضافه کرد: هر ساله برای توسعه و تجهیز مدارس استان به رایانه و هوشمند سازی مدارس 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که سالانه 10 تا 12 میلیارد ریال از این میزان تخصیص داده می شود.

وی با اشاره به نیاز 50 میلیون ریالی برای هوشمند سازی هر کلاس درس گفت: تأمین این اعتبار نیازمند کمک و حمایت خیران است.

امیدی همچنین کمبود 400 نفر نیروی انسانی در مقطع ابتدایی را یادآور شد و افزود: این کمبود برای آغاز سال تحصیلی جدید، با بکارگیری نیروهای حق التدریس پیش دبستانی، جذب نیروهای مازاد آموزش متوسطه و ارائه آموزش، نیروهای بازنشسته و استفاده از معلمان در شیفت مخالف پوشش داده شد.

وی، کمبود اعتبار برای تهیه وسایل آموزشی و کمک آموزشی و توانمند سازی نیروی انسانی در دوره ابتدایی در قالب دوره های ضمن خدمت را از دیگر مشکلات مقطع ابتدایی استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار