طولانی ترین خط انتقال برق در کشور بین نیروگاه شازند و گتوند خوزستان ، فردا افتتاح می شود.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ مجری طرح های انتقال شرکت تولید نیروی برق حرارتی از بهره برداری از خط انتقال برق ۴۰۰ کیلوولت شازند - گتوند به عنوان طولانی ترین خط انتقال برق کشور خبر داد.
 مهران گلاب‌کش افزود: این خط انتقال، خط 400 کیلوولت  شازند -گتوند  است که طولانی ترین خط انتقال برق کشور با طول 322 کیلومتر محسوب می شود و فردا در سفر استانی رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه "در طول این خط 850 دکل نصب شده است"، گفت: شرکت توانیر قرار است با گرفتن انشعابات متعدد در طول این خط، آنرا گسترش داده و برای احداث نیروگاههای جدید در طول جنوب تا مرکز کشور از آن بهره بیشتری بگیرد.
وی ادامه داد: نیاز به انتقال انرژی و ارتباط جنوب غرب شبکه سراسری با مرکز و تثبیت پایداری شبکه سراسری در مواقعی که یکی از نیروگاهها در مسیر جنوب تا مرکز کشور دچار مشکلی می شودف از اهداف اصلی اجرای این پروژه است.

این مقام مسئول زمان اجرای این طرح را حدود 10 سال عنوان کرد و گفت: علت طولانی شدن زمان اجرای این طرح بیشتر به صعب العبور بودن بخشی از مسیری بود که باید دکل ها در آن نصب می شد، علاوه بر این وجود معارض های متعدد در طول این مسیر نیز موجب تحمیل تأخیرهایی به پروژه شد.

گلاب‌کش هزینه اجرای این پروژه را 1100 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این خط انتقال از سه استان مرکزی، خوزستان و لرستان عبور می کند و نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

مجری طرح‌های انتقال نیروی شرکت مادرتخصصی تولید برق حرارتی در پاسخ به این سؤال که آیا در این خصوص از مشاورین خارجی و یا از تجهیزات خارجی استفاده شده است یا خیر، گفت: تنها تجهیزات مورد استفاده در این پروژه استفاده از کابل فیبر نوری خریداری شده از کشور کره جنوبی است که در آن زمان خریداری شده بود اما در حال حاضر کابل فیبر نوری در کشور تولید می‌شود. 

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، انتقال ، برق ، شازند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.