استاندار مرکزی در جلسه شورای اداری گفت : همزمان با سفر رئیس جمهور دها طرح عمرانی و صنعتی افتتاح و کلنگ زنی می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ محمود زمانی ‌قمی  در نشست اعضای شورای اداری استان مرکزی که با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، گفت : ده ها طرح بزرگ صنعتی و اقتصادی در استان مرکزی آماده بهره برداری است که همزمان با سفر رئیس جمهور افتتاح و یا کلنگ زنی می شود .
وی اعتبار این طرح ها را 1500 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حوزه اقتصاد و صنعت استان مرکزی رتبه چهارم صنعت را به خود اختصاص داده است، این در حالی است که 16 میلیون لیتر بنزین مصرفی ایران در استان مرکزی تولید می‌شود.
استاندار مرکزی با بیان اینکه صنعت استان در سال‌های گذشته صدمه‌های بسیاری را متحمل شده است، گفت: بیش از 700 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 400 میلیارد تومان از بین رفته است، اما در دولت جدید 744 واحد با سرمایه‌گذاری 3 هزار و 180 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان‌های سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.
زمانی ‌قمی افزود: کارخانه‌ای با بیش از 2 هزار کارگر در شهرستان ساوه در سال گذشته با ظرفیت 7 درصد فعال بود، که چهار واحد آن امروز با ظرفیت بالای 80 درصد فعال شده و برای 200 نفر نیز اشتغال‌زایی کرده است.
وی  افزود: در زمینه جذب سرمایه‌گذاری جدید پس از برجام و توافق هسته‌ای مذاکرات خوبی را با کشورهای خارجی و بخش‌های داخلی انجام داده‌ و 10 طرح صنعتی بزرگ را نهایی کردیم که یکی از این طرح‌ها در دلیجان با ایجاد کارخانه ذوب سیلیس بوده است که پنج ماه از فعالیت آن می‌گذرد.
 استاندار ادامه داد : در زرندیه نیز ایجاد پالایشگاه پلاسمای خون با سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان محقق شده که با راه‌اندازی این پالایشگاه از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.
وی ادامه داد گفت: این پالایشگاه در سفر دولت و رئیس جمهور به استان مرکزی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
زمانی ‌قمی احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه را نیز از دیگر طرح‌های در دست اقدام عنوان کرد که قرار است طی چند ماه آینده با سرمایه‌گذاری خارجی آغاز شود.
وی همچنین با اشاره به طرح موضوعاتی مبنی بر جدایی شهرهای دلیجان و محلات تاکید کرد: به هیچ عنوان الحاق این شهرها به قم را نپذیرفته و اجازه آن را نخواهیم داد.
استاندار مرکزی  خاطرنشان کرد: در تقسیمات کشوری استان مرکزی بدون تغییر خواهد ماند، این صحبت‌ها حتی ارزش طرح کردن را هم ندارد، از نمایندگان و مدیران خارج از استان هم می‌خواهیم این مسائل را طرح و منعکس نکنند.
انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، زمانی قمی ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار