پهلوان زاده گفت:مسئولان فدراسیون جهانی به دلیل همزمانی مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان با رقابت های جبل الطارق، زمان مسابقات بانوان را تغییر دادند.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص سفر به آتن و جلسه با مسئولان فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان تصریح کرد:ایران برای اولین باراست که مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان را برگزار می کند وفدراسیون جهانی شطرنج نیز این میزبانی را در کنگره باکو به فدراسیون ایران اهدا کرد. براین اساس برای تعیین جدول زمان بندی این مسابقات سفری سه روزه به آتن داشتم و با مسئولان فدراسیون جهانی جلساتی برگزار کردیم.

وی افزود:در این جلسات موضوع دوپینگ به دلیل اینکه جزء قوانین IOC است، مورد بررسی قرار گرفت همچنین زمان بازی این مسابقات نیز از 18 بهمن ماه به 22 بهمن تغییر کردو تا 15 اسفند ادامه دارد.

رئیس فدراسیون شطرنج در باره علت تغییر زمان برگزاری این مسابقات از طرف فدراسیون جهانی تصریح کرد:این مسابقات پیش از این قرار بود از 18 بهمن ماه آغاز شود اما به دلیل همزمانی با مسابقات شطرنج  جبل الطارق زمان آن تغییر کرد و چون بسیاری از بازیکنان در هر دو مسابقات حضور دارند از فدراسیون جهانی خواستار تغییر تاریخ مسابقات قهرمانی زنان جهان شدند. به همین دلیل این مسابقات 22 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

پهلوان زاده ادامه داد: 64 بازیکن از 26 کشور در مسابقات قهرمانی زنان جهان حضور دارند که از اول تا 15 دسامبر(15تا 25آذرماه)فرصت دارند برای شرکت در این مسابقات ثبت کنند درغیر این صورت بازیکنان دیگری جایگزین آنها می شوند.

رئیس فدراسیون شطرنج درباره تامین هزینه های این رقابت ها گفت: تامین هزینه ها به عهده فدراسیون ایران است که 450 هزار دلار جایزه نقدی مسابقات خواهد بود و فدراسیون جهانی در این زمینه کمکی به ما نخواهد کرد. البته پیش از این برای تامین هزینه های مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان با چند اسپانسر مذاکره کردیم که با ما همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار