در چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی،دوومیدانی و جودو معلولان و نابینایان از جمله رشته‌های حاضر در این بازی‌ها هستند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی 22 اردیبهشت تا اول خرداد ماه سال آینده به میزبانی کشور آذربایجان و در باکو برگزار می‌شود.

 طبق اعلام صورت گرفته در مورد رشته‌های حاضر در این دوره بازی‌ها، جودو و دوومیدانی تنها رشته‌هایی هستند که رقابت میان ورزشکاران آنها در بخش ورزش معلولان و نابینایان نیز برگزار خواهد شد.

بر همین اساس کمیته ملی پارالمپیک ایران که پیش از این با اعزام تیم ملی فوتبال 7 نفره حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی را تجربه کرده بود، قصد دارد با اعزام ورزشکار در دو رشته تعیین شده، حضور در دوره جدید این بازی‌ها را نیز تجربه کند.

طبق اعلام صورت گرفته مسابقات جودو چهارمین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش مردان در چهار وزن 66-، 73-، 90- و 100+ کیلوگرم برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در بخش بانوان تنها در دو وزن 57- و 70- کیلوگرم برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های دو و میدانی این دوره بازی‌ها در ماده پرتاب دیسک برگزار می‌شود.

 این مسابقات در بخش مردان در 6 کلاس پیگیری می‌شود که 5 کلاس ویژه نابینایان و یک کلاس ویژه معلولان است. در بخش بانوان هم رقابت‌های دوومیدانی در سه کلاس ویژه نابینایان برگزار می‌شود.

بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به این مطلب گفت: طبق آنچه از سوی مسئولان برگزارکننده بازی‌های کشورهای اسلامی در اختیارمان گذاشته است، در مجموع در رشته جودو 8 ورزشکار و در رشته دو و میدانی 22 ورزشکار می‌توانیم به این بازی‌ها اعزام کنیم. یعنی در مجموع مجوز اعزام 30 ورزشکار را داریم.

وی با بیان اینکه قاعدتا ایران در بخش بانوان مسابقات جودو نماینده‌ای نخواهد داشت، در مورد تعداد ورزشکاران اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: مسلما برای اعزام ورزشکار شرایطی لحاظ می‌شود و بر اساس آن انتخاب‌ها صورت می‌گیرد.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: آنچه مسلم است حضور ورزش معلولان و نابینایان ایران در بازی‌های کشورهای اسلامی و در دو رشته جودو و دوومیدانی قطعی است. تعداد نهایی ورزشکاران و شرایط اعزام آنها پس از بررسی‌های دقیق مشخص و اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار