هفت پایگاه و سه مرکز مشاوره بیماری های رفتاری با کادری مجرب و در شرایط کاملا محرمانه آماده خدمت رسانی به مبتلایان به بیماری های آمیزشی و ایدز هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ عظیم حسن بیگی کارشناس ارشد مبارزه با بیماری های آمیزشی و ایدز مرکز بهداشت اعلام کرد : با آگاه سازی جوانان می توان از آسیب های ناشی از مصرف مواد روان گردان، الکل و رفتارهای جنسی پرخطر پیشگیری و از گسترش اچ آی وی جلوگیری کرد.

وی گفت : ایدز نوعی بیماری عفونی است که در دستگاه ایمنی انسان و توسط یک نوع ویروس که در گلبول های سفید زندگی می کند، تولید می شود اما در محیط بیرون از بین می رود ولی در جاهایی مانند ترشحات جنسی و خون که گلبول سفید وجود دارد، زنده می ماند.

وی افزود: این عامل عفونی هیچ گونه صدمه ای به بدن وارد نمی کند اما سربازهای محافظ بدن را تضعیف کرده و باعث می شود دیگر عوامل بیماری زا به بدن حمله کرده و فرد به بیماری های عفونی دیگری مبتلا شود.

حسن بیگی تاکید کرد : بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری خطرناک و حدود 30 بیماری عفونی دیگر استفاده از وسایل پیشگیری در روابط جنسی خارج از خانواده و خویشتن داری در دوران تجرد است.

وی اظهار کرد : افراد مشکوک با مراجعه به مراکز بهداشتی و یا تماس تلفنی با مرکزهای مشاوره بیماری های رفتاری و انجام تست های راحت و رایگان بصورت کاملا محرمانه، می توان به وجود این بیماری عفونی پی برد و با انجام مراحل درمانی به زندگی طبیعی ادامه داد.

وی با بیان اینکه در صورت درمان تعداد ویروس ها طی 2 هفته به صفر می رسد و می توان از انتقال آن جلوگیری کرد، افزود : راه های انتقال این بیماری روابط جنسی خارج از چارچوب اخلاقی، استفاده نکردن از وسایل پیشگیری و تزریق مواد مخدر است.












انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، ایدز ، جلوگیری ، تجرد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.