رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: در استان 900نفر به صورت ماهیانه موفق به اخذ گواهینامه می شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ نورالله خادم اعلام کرد: آموزش رانندگی به افراد متقاضی در سال های گذشته بسیار محدود بود و افراد تنها با مطالعه یک کتابچه و آموزش عملی کوتاه مدت، گواهینامه را بدون آنکه از مهارت کافی برخوردار باشند، دریافت می کردند.

وی گفت : این وضعیت باعث شد در کنار سایر عوامل دخیل در بروز حوادث رانندگی تعداد کشته های سوانح تا 27 هزار نفر نیز افزایش یابد که همین موضوع مسئولان را بر آن داشت تا در قوانین صدور گواهینامه رانندگی بازنگری کرده و با سخت گیری بیشتری این مدرک را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

خادم با اشاره به اینکه در استان 20 آموزشگاه رانندگی فعالیت دارند ، افزود : ارائه آموزش های رانندگی به بخش خصوصی واگذار شد ولی فرآیند آموزش و امتحان از متقاضیان توسط افسران بازنشسته راهور نیروی انتظامی انجام می شود.

وی اظهارکرد: از هفت آموزشگاه رانندگی شهر ایلام 6 مورد گواهینامه پایه سوم و یک مورد نیز گواهینامه 2 و یک صادر می کنند، و بزودی یک آموزشگاه دیگر در زمنیه صدور گواهینامه 2 و یک فعالیت می کند آغاز بکار خواهد کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام گفت: ارائه آموزش در این مراکز به صورت تئوری و عملی است که فرد متقاضی 6 جلسه 2 ساعته را به صورت تئوری و 12 جلسه 2 ساعته را نیز به شکل عملی طی می کند.











 انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، پلیس ، گواهینامه ، خادم ، 900
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.