مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود امسال بیش 7 هزار و 500 تن انار از باغ های کهگیلویه و بویراحمد برداشت شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه درمناطق کوشک بویراحمد، سادات محمودی دنا،باشت،چرام و کهگیلویه انارکشت شده است، افزود: پیش بینی می شود در هرهکتار 13 تن انار برداشت شود.

زواره آزادپور افزود: ازمجموع  756 هکتار باغ انار در استان 585 هکتار بارور و 180هکتار نیز درحال گذراندن مرحله نونهالی هستند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برداشت انار در مناطق گرمسیری استان از مهرماه به مدت یک ماه  و در مناطق نیمه گرمسیری از اوایل مهرماه تا اواسط آبان ماه است.

آزادپور از افزایش برداشت 15 درصدی انار نسبت به پارسال خبرداد و گفت: ارقام انار موجود در استان از نوع اشکفت تو گچساران، یوسف خانی و انار ملس ساوه و شهرضا هستند.

وی با اشاره به اینکه  انار تولیدی استان صادرنمی شود افزود: 50  درصد انار کهگیلویه و بویراحمد مصرف داخلی است و 25 تا 30 درصد برای فرآوری و تولید رب انار استفاده می شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 60درصد انارهای برداشتی استان انار درجه یک هستندگفت: به منظور مبارزه با کرم گلوگاه انار در 150هکتار از باغات انار شهرستانهای بویراحمد و دنا زنبور تریکو گراما رها شده است.

آزادپور از علاقه مندان به کاشت انارخواست تا با مراجعه به سازمان جهاد کشاورزی درزمینه آگاهی از نوع انار سازگار با منطقه و دارای عملکرد اقتصادی خوب، اطلاعات کسب کنند.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.