وزیر صنعت ، معدن تجارت گفت : به همت تلاشگرانه عرصه تولید کشور در صنعت طراحی و ساخت انواع مخازن سنگین و صنعتی به خود کفایی رسیده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت در جریان سفر هیات دولت به استان مرکزی در حاشیه بهره برداری از یک شرکت صنعتی در شهرک صنعتی حاجی آباد اراک افزود: تمامی ماشین آلات و تجهیزات آزمایش و ارزیابی انواع مخازن صنعتی نیز در داخل کشور طراحی و ساخته می شود که این مزیتی بزرگ است.
وی ادامه داد: مدیران و مسئولان شرکت انرژی صنعت خاورمیانه( تولید کننده مخازن)، از برترین و شناخته شده ترین متخصصان حوزه ماشین آلات هستند و این مخازن نیز با بالاترین استانداردها تولید می شود و در اختیار کارخانه های خودرو سازی قرار می گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدات این واحد صنعتی در خودروهای گازسوز مورد کاربرد دارد.
نعمت زاده، به قابلیت ها و توانایی های سرشار استان مرکزی در تولیدات صنعتی و به ویژه ماشین آلات و مخازن اشاره کرد و افزود: امیداست روزی در تامین تمامی تجهیزات مورد نیاز کشورو حوزه فناوری های پیشرفته به خودکفایی برسیم.
وی، درباره مصوبات اقتصاد مقاومتی در این استان نیز خاطرنشان کرد: این مصوبات در دست انجام است و معتقدیم که همه آن ها انجام خواهد شد و در حال حاضر برخی تصمیم های کوتاه مدت، عملیاتی شده و پاره ای دیگر نیز نیازمند زمان بیشتری است.
وی اضافه کرد: اغلب طرح ها نیازمند حمایت های مالی و تامین اعتبار است که این امر در نظام بانکی کشور در حال بررسی است.
وزیر صنعت معدن وتجارت همچنین با حضور در یکی از بزرگترین واحدهای تولید کننده شیشه های چند منظوره در غرب آسیا، خط تولید شیشه های ضدسرقت ، ضدگلوله و ضد اغتشاش را رسما افتتاح کرد.
گفتنی است تولیدات این واحد صنعتی در خودروهای گازسوز مورد کاربرد دارد.
او در ادامه از محل و وضعیت انتقال واحد آند سازی کارخانه آلومینیوم اراک به خارج از شهر بازدید و از نزدیک از رون این انتقال بیشتر آشنا شد.
انتهای پیام / ف

برچسب ها: اراک ، نعمت زاده ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار