وزیر صنعت معدن و تجارت در دیدار صنعتگران و فعالان اقتصادی استان مرکزی گفت: توسعه صنایع کوچک و متوسط کلید تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، وزیر صنعت معدن و تجارت در جمع فعالان صنعت و اقتصاد استان مرکزی در خمین گفت: با توسعه صنایع کوچک و تکمیل ظرفیت واحدهای صنعتی نیمه فعال ، تولید، اشتغال و صادرات بیشتر می شود .
نعمت زاده افزود: اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبردی مترقی باید عملی شود چون سیاست های انقلاب اسلامی در آن تجمیع شده است.
وی با تاکید بر استمرار سیاست های صادراتی گفت: باید سیاست های صادراتی ثبات داشته باشد تا صادرکننده با اطمینان فعالیت کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: روند پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه صنایع رو به بهبود است اگر چه برخی بانک ها برای توسعه صنایع مانع تراشی می کنند.
نعمت زاده در رابطه با ایجاد صنعت پتروشیمی در خمین گفت: فناوری پیشنهادی این واحد هیچ گونه مزاحمت ، آلایندگی و مشکل زیست محیطی ایجاد نمی کند.
بر توسعه صنایع نخ خمین نیز با هدف رسیدن به اشتغال هزار و 800 نفر تاکید شد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: صنعت ظرفیتی مهم است و همه با همکاری و انسجام باید تلاش کنند تا وضعیت صنعتی خمین بهبود یابد.
زمانی قمی افزود نرخ بیکاری بالای 14 درصد برازنده زادگاه امام راحل نیست و باید در سایه ایجاد طرح های اشتغالزا و فعال کردن طرح های نیمه فعال این بحران از چهره خمین زدوده شود.
وی گفت : ساخت سالن مونتاژ واحد سایپا در خمین 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات اجرایی واحد پتروشیمی خمین نیز در انتظار تایید زیست محیطی است که به ثمر نشستن هر یک از این طرح ها در آمار اشتغال اثر مستقیم دارد.
وزیر صنعت معدن تجارت در سفر خود به شهرستان خمین دیشب از بیت امام خمینی (ره) بازدید کرد.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، وزیر ، صنعت ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار