رییس جمهور گفت: جهت گیری دولت ، ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار در عرصه داخلی و خارجی است ‎.

ایجاد فضای مناسب کسب و کار از اهداف دولت یازدهمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور پس از بازدید از کارخانه واگن پارس اراک در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان مرکزی شرکت کرد و گفت : جهت گیری دولت ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار در عرصه داخلی و خارجی است ‎.

روحانی جهت گیری دولت را ایجاد ‏فضای مناسب برای کسب و کار در عرصه داخلی و خارجی برشمرد و افزود : ‏بیش از 12 هزار واحد صنعتی با تسهیلات ارائه شده در مسیر فعالیت هستند .

وی بیان داشت: نوآوری و ‏روزآمد سازی فناوری نیازمند مشارکت و تعامل اقتصادی در عرصه بین المللی است.‏ 

روحانی تصریح کرد :  با تصویب کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق توسعه ملی برای صادرات، گشایش فضا برای ‏صنعت و فعالان اقتصادی فراهم شده است .

وی ادامه داد : برای امسال رشد پنج درصدی اقتصادی برنامه ریزی شده است که البته امید می رود این رشد به بیش از پنج درصد برسد .

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نرخ سود در صندوق توسعه ملی به یازده درصد و در مناطق محروم به هفت درصد کاهش پیدا کرده است گفت : کاهش سود صندوق توسعه ملی برای کاهش نرخ سود بانکها صورت گرفته تا زمینه های فعالیت سرمایه گذاران بیشتر فراهم شود .

رئیس دولت یازدهم تخصیص و پرداخت نه هزار و 700 میلیارد تومان تسهیلات به 12 هزار و 225 واحد کوچک و متوسط برای رونق اقتصادی و خروج از رکود را یادآور شد و گفت : ایجاد و افزایش تقاضا و بازار در کنار برخورداری از تکنولوژی و نیروی کار فعال ، رونق و شکوفایی بیشتر اقتصاد و صنعت را نوید می دهد.

روحانی بهره گیری از آراء و نظرات و اندیشه های صاحب نظران بخش های مختلف را از برنامه های دولت عنوان و اضافه کرد : در بخش صنعت سعی شده نشست مشترک با سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همراهی کارآفرینان و تولیدکنندگان در سفرهای خارجی شرایط برای بهره گیری حداکثری از بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.

رئیس جمهور میانگین بیکاری جوانان در کشور را سالانه حدود یک میلیون نفر دانست و گفت : سالانه هفتصد و 14 هزار نفر مشغول به کار می شوند که با نیازها فاصله داریم .

روحانی با بیان اینکه جمعیت فعال رو به افزایش است گفت: قبل از شروع به کار دولت جمعیت فعال افزایش یافت و بیشتر این جمعیت را جوانان تحصیلکرده شامل می شود و در صورتی این جمعیت می تواند وارد بازار کار شود که شرایط آماده شده باشد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود رقابت را لازمه رشد اقتصادی دانست و گفت : بدون رقابت اقتصاد رشد نمی کند و باید رقابت داخلی و بین المللی را نیز افزایش دهیم .

تسهیل مشارکت با بنگاههای خارجی دیگر تلاش دولت عنوان شد و دکتر روحانی اضافه کرد : عادی سازی فعالیت و تعامل بانک ها در سطح جهانی لازمه اقتصاد است که کشورهای متقاضی زیادی برای ارتقاء فعالیت بانک ها داریم .

رئیس جمهور ، از انتشار اوراق بهادار برای رفع بدهکاری دولت به بانکها و پیمانکاران خبر داد و تصریح کرد : حرکت اقتصادی کشور رو به رشد است و باید با همفکری دولت و بخش خصوصی ، بخش گردشگری نیز فعال شود .

وی ویژگی گردشگری استان مرکزی در کنار صنعت را مهم دانست و گفت : به دلیل مرکزیت این استان باید بخش گردشگری آن نیز فعال و زیرساخت های آن فراهم شود .

در این نشست نمایندگان بخش تولید و صنعت مشکلات خود را طرح کردند.

ایجاد منطقه آزاد تجاری در خیرآباد اراک ، نوسازی ماشین آلات صنعتی ، اهدای تسهیلات ارزان قیمت به تولید و کاهش نرخ سود بانکی بخشی از مسائل طرح شده در این نشست بود.

گفتنی است استان مرکزی قطب چهارم تولید و صنعت و صاحب بزرگترین صنایع مادر کشور است.

انتهای پیام / ف


برچسب ها: اراک ، روحانی ، رئیس جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۲ آبان ۱۳۹۵
وقتی زمان انتخابات میشه روحانی یاد اشتغال میفته و بعدش که پیروز شد بیخیال اشتغال که چه عرض کنم کلاً بیخیال نسل جوان میشه !!!