امروز 3 آبان ماه، نوزدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نوزدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی خوزستان امروز، سوم آبان‌ماه برگزار می‌شود.

مهدی رفیعی دهکردی، در خصوص اهمیت شوراهای دانش‌آموزی در مدارس اظهار کرد: در آیین‌نامه‌های ابلاغی شوراهای دانش‌آموزی به عنوان ساختاری برای فعالیت و مشارکت دانش‌آموزان در نظر گرفته شده‌اند.

 وی ادامه داد: در تعلیم و تربیت بهترین نحوه‌ی تربیت شیوه‌ای است که در آن خود فرد در کارها ایفای نقش داشته باشد و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را تمرین کند. در شوراهای دانش‌آموزی مانند یک مجلس دانش‌آموزان باید نمایندگانی را انتخاب کنند و با این کار دانش‌آموزان می‌توانند ایفای نقش و ابراز عقیده را بیاموزند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان این‌که نامزدها می‌توانند از یک هفته قبل تبلیغات انتخاباتی انجام دهند، افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم سوم آبان‌ماه برگزار می‌شود. در مدارس با ارائه برخی آموزش‌ها می‌توان شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد تا زمینه بروز استعدادهای دانش‌آموزان فراهم شود.

رفیعی‌دهکردی گفت: شوراهای دانش‌آموزی اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند که مهمترین آن‌ها فراهم کردن زمینه مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌ها است. در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، دانش‌آموزان مسئولیت‌پذیری، کار گروهی و برنامه‌ریزی را می‌آموزند تا بتوانند قدرت و استعدادهای مختلف خود را بروز دهند که همه این کارها در راستای همان هدف اصلی یعنی تربیت یک شهروند خوب برای جامعه است.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار