استاندارآذربایجان غربی بر آمادگی دستگاههای خدمات رسان در حوزه راهداری استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛قربانعلی سعادت در جلسه کمیسیون راهداری استان که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد گفت:شرایط آب و هوایی آذربایجان غربی در فصل زمستان و بارشهای زمستانی در محورهای برفگیر و جاده های ارتباطی در برخی مواقع مشکلاتی را در بوجود می آورد که باید با آماده سازی امکانات و تجهیزات مورد نیاز از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری بعمل آید.

وی افزود:امسال با توجه به تفکیک حوزه راهداری از ادارات کل راه وشهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها مدیریت راه و مسائل نگهداری وتسهیل حمل و نقل جاده ای بصورت منسجم تری باید پیگیری شود و سایر دستگاههای اجرایی نیز باید همکاری لازم را انجام دهند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین براهتمام جدی مسئولان در رسیدگی به امورات مردم وجلوگیری از طولانی شدن روند اداری تقاضاهای مردمی در دستگاههای اجرایی تاکید کرد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به فرصت باقی برای آغاز فصل راهداری زمستانی گفت: انتظار می رود در این فرصت باقی مانده با برنامه ریزی دقیق و تامین نیازها، امسال دستگاههای مسئول عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشند.

کهوریان افزود:این کار جمعی است و مشارکت همه دستگاهها را می طلبد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان یکی از مهمترین دغدغه هایی که با آن روبرو هستیم، تعمیر و تجهیز ماشین آلات ویژه راهداری زمستانی از جمله تهیه دستگاه های نمک پاش مکانیزه است.

علی اکبری افزود: 67 اکیپ عملیاتی راهداری در 67 باب راهدارخانه با 880 نفر در حوزه راهداری در سراسر آذربایجان غربی مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: این اداره با دارابودن 435 دستگاه ماشین آلات در 18 گردنه صعب العبور در راه های اصلی و 78 گردنه روستایی برای اجرای طرح راهداری زمستانی آمادگی لازم را دارد.

وی اظهار کرد: 12 هزار تن نمک و 36 هزار تن ماسه در راهدارخانه های مرکزی و بین راهی برای اجرای طرح زمستانی ذخیره شده است.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.