ریاست امنیت ملی افغانستان از تخریب پنج مرکز بزرگ تولید موادمخدر به ارزش 70 میلیون دلار خبر داد.

پنچ مرکز بزرگ تولید مواد مخدر به ارزش ۷۰ میلیون دلار در افغانستان تخریب شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ریاست امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در جریان عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در ولایت فراه پنچ مرکز تولید مواد مخدر در این ولایت و هزاران کیلوگرام مواد مخدر از بین برده شده است.

در خبرنامه‌ای که دفتر مطبوعاتی ریاست امنیت ملی کشور  منتشر کرده، آمده در نتیجه عملیات زمینی و هوایی مراکز بزرگ تولید مواد مخدر از بین برده شد.

علاوه بر این گفته شده که این مراکز در مربوطات ولسوالی بکواه ولایت فراه به ارزش ۷۰ میلیون دالر ، ۷ باب لابراتوار مواد مخدر از بین برده شده است.

گفته می شود که مراکز که تخریب شده است ۱۲۵۰۰ کیلوگرام مرفین، ۱۲۹ کیلوگرام هروئین، ۶۴۰۰ کیلو گرام تریاک، ۱۳۴ کیلو گرام تریاک جامد از بین رفته است.

۱۵۱۷۰ کیلوگرام آمونیم کلوراید، ۸۴۹۰ لیتر تیزاب AA ، ۷۵۰ کیلوگرام سودا، ۱۲ کیلوگرام چرس، ۳۹۰ کیلوگرام چونه، ۳۴۰۰۰ قرص تابلیت پرستامول و پنادول، ۱۹ کیلوگرام امونیم نیترات به صورت کامل از بین رفته است.

در خبرنامه ریاست امنیت ملی کشور همچنین آمده است که در جریان عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ۵ میل کلاشینکوف، ۷ پایه ماشین پرس، ۲۲۵ حلقه بیلر، ۶ پایه ژنراتور ۳ کیلوات کشف و ضبط شده است.

ریاست امنیت ملی همچنین نوشته است که یک پایه ژنراتور ۵ کیلوات، ۳ عراده موتور سیکلت و ده ها نوع مواد مختلف النوع که برای ساخت مواد مخدر کار گرفته می شد، کشف  شده است.

امنیت ملی کشور در حالی از تخریب مراکز تولید مواد مخدر شورشیان خبر می دهد که روز گذشته سازمان ملل در یک نشست مشترک از افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان خبر داد.

در گزارش آمده است که در سال ۲۰۱۶ میلادی مقدار مواد مخدر تولید شده افغانستان به ۴ هزار و ۸۰۰ تن رسیده در حالی که این آمار در سال گذشته میلادی ۳ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.

مقام های وزارت داخله کشور علت افزایش کشت و قاچاق مواد مخدر گسترش ناامنی ها در نقاط مختلف کشور خوانده و گفته اند که کشت مواد مخدر نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بخدی نوشت: گفته می شود که افغانستان در جهان مقام اول را در کشت و قاچاق مواد مخدر دارد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار