مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تجمیع برنامه عملیاتی در موضوع ازدواج از سوی دستگاه‌های مختلف گفت: فعالیت نهادهای مختلف نباید هم پوشانی داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امید قادری خواستار ساماندهی بحث ورود به مباحث خانواده و ازدواج و طلاق شد و گفت: بهزیستی کار آموزش، پیشگیری، مشاوره، روان درمانی و حمایت مستمر را در امر خانواده و ازدواج بر عهده دارد.

قادری با اشاره به کاهش ۸ دهم درصدی طلاق در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ گفت: تاریخچه مداخله بهزیستی استان در موضوع طلاق به سال ۷۸ باز می‌گردد.

وی بیان کرد: در سال ۸۶ گروه کارشناسان طلاق را در شهرستان‌های هرسین، کرمانشاه، سنقر، کنگاور و اسلام آبادغرب تشکیل و بیش از ۳۰ مشاور در دادگستری‌ها مستقر کردیم.

قادری با اشاره به اختصاص قریب به ۳۰۰ میلیون ریال یارانه طلاق جهت ارائه خدمات تخصصی‌تر گفت: بهزیستی در زمینه حضانت اطفال نیز ورود تخصصی دارد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه بیان کرد: آمار ارجاعات زوجین متقاضی طلاق که طی ۶ ماهه امسال از سوی واحد کاهش طلاق اداره بهزیستی به مراکز مشاوره انجام شده ۷۰۶ زوج بوده است.

قادری در خصوص خدمات آموزشی سازمان بهزیستی استان کرمانشاه گفت: امسال خدمات آموزش پیش از ازدواج به ۲۲ هزار و ۳۵۲ نفر، آموزش مهارت زندگی به ۶۵ هزار و ۸۴۰ نفر و آموزش زندگی و خانواده به ۱۰ هزار و ۸۵۰ نفر ارائه شده است.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.