بررسی اطلاعات آبخیزداری به منظور تهیه شناسنامه در گیلان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با اعلام این خبر گفت: بخش‌های تخصصی حفاظت خاک و آبخیزداری، اصلاح و تهیه نهال و بذر، گیاه‌پزشکی و آفت‌ها، دامپزشکی، تحقیقات خاک و آب، فنی و مهندسی کشاورزی، علوم دامی، منابع طبیعی و واحد ثبت بذر و گواهی نهال در استان راه‌اندازی شده است.

مریم فلاحی‌کپورچالی به مساحت 180 هکتاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان در رشت اشاره کرد و افزود: آزمایشگاه‌های تخصصی بخش‌های تحقیقاتی به مساحت یک‌هزار متر مربع در این مجتمع ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌ها و پایگاه‌های تحقیقاتی با کادر متخصص با رویکرد علمی و اکولوژیک در نقاط مختلف استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: ایستگاه تحقیقات صنوبر و درختان سریع‌الرشد "صفرابسته" در آستانه‌اشرفیه ایجاد شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان، ایستگاه تحقیقات گل و گیاهان زینتی لاهیجان را از مراکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خواند و بیان کرد: ایستگاه تحقیقات زیتون در رودبار، ایستگاه تحقیقات جنگل "پلمبرا" در پره‌سر و ایستگاه تحقیقات زراعی لشت‌نشا راه‌اندازی شده است.

مریم فلاحی‌کپورچالی با اشاره به تاسیس و راه‌اندازی نخستین واحد ثبت بذر و نهال در استان، خاطرنشان کرد: نخستین تست پانل روغن زیتون کشور در ایستگاه تحقیقات زیتون رودبار با مجوز موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال ایجاد شده است.

وی بررسی روند خشکسالی و مکان‌یابی آن را از اهداف و چشم‌اندازهای مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خواند و یادآور شد: افزایش نفوذپذیری و ذخیره آب‌های سطحی، تعیین مناطق مستعد به منظور پخش سیل و هرزآب و پهنه‌بندی خطر زمین‌لغزش از اهداف مرکز مذکور است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان با بیان اینکه کنترل و حفاظت از حاشیه رودخانه‌های سیل‌خیز از اهداف مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان است، اظهار کرد: افزایش ظرفیت آب‌گذاری مسیل‌ها، بررسی سواحل دریای خزر در گیلان و تشخیص مناطق حساس ساحلی از چشم‌اندازهای این مرکز در استان محسوب می‌شود.




انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.