یک محموله فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در آستارا کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛رئیس شبکه دامپزشکی آستارا از کشف و ضبط محموله 150 کیلو گرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

بهرام پورضرب افزود : با همکاری مأموران مستقر در محور مواصلاتی ایست بازرسی سه‌راه قلعه این شهرستان یک محموله فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف کشف و ضبط شد.

وی وزن این محموله غیرقابل مصرف را 150 کیلوگرم عنوان کرد و گفت : این مقدار فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف با یک پیکان از سمت اردبیل به قصد توزیع در شهرستان آستارا و اسالم در حال حرکت بود.

رئیس شبکه دامپزشکی آستارا با اشاره به اینکه در این راستا راننده متخلف پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی و قانونی معرفی شد افزود : این مقدار فرآورده خام دامی حرام و غیرقابل مصرف پس از صدور حکم از سوی مراجع قضایی در اسرع وقت معدوم می‌شود.

بهرام پورضرب با بیان اینکه فرآورده خام دامی مذکور به لحاظ شرعی حرام و غیرقابل مصرف اعلام شده است، خاطرنشان کرد: میکروب‌های موجود در این فرآورده خام در شکل‌گیری بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به ویژه بیماری تب مالت در انسان نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه پیش از نیز حدود 100 کیلوگرم فیله منجمد گاوی در ایستگاه بازرسی سه‌راه قلعه از یک راننده کشف و ضبط شده بود، یادآور شد: براساس آزمایش‌های به عمل آمده این مقدار فرآورده خام دامی نیز غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.