اولیا بازوان توانمند آموزش وپرورش در مدارس هستند و همکاری خانه و مدرسه در تحصیل دانش آموزان تاثیر ویژه ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛و به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش آذربایجان غربی ، مدیرآموزش وپرورش ناحیه 2در مراسمی که در سالن اجتماعات دبیرستان دخترانه حضرت زهرا(س) برگزار شد بیان کرد:هفته پیوند بهترین فرصت برای فراهم کردن زمینه تحقق همکاری اولیاء با عوامل مدرسه بوده و در پرتو همکاری خانه و مدرسه است که برنامه‌های آموزش و پرورش به نحو مطلوب پیش خواهد رفت.

مجرد خانه و مدرسه را دو بال نیرومند پرواز تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: در این میان نقش خانواده‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه می‌توانند زمینه تحقق اهداف تعلیم و تربیت را فراهم کنند.

وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر همکاری تمامی دستگاه ها و نهاد ها با آموزش و پرورش گفت: انجمن اولیا و مربیان دارای ظرفیت های بالایی هست که اگر بتواند از این ظرفیت در جهت پیش برد اهداف و برنامه های آموزشی وپرورشی مدارس استفاده کند این امرموجب تعالی وپیشرفت روز افزون مدارس خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه، مشارکت اولیا در امور مدرسه را هم یک حق و هم یک تکلیف دانست و تاکید کرد: مشارکت اولیا صرفا مشارکت مادی نیست بلکه بیشترین مشارکت اولیا در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

در ادامه رئیس اداره انجمن اولیاء ومربیان آذربایجان غربی اظهار کرد: هم فکری ، تلاش و همکاری برای بهبود و پیشرفت هر چه بهتر امر آموزش و پرورش دانش آموزان از راه آگاه کردن اولیا به مسائل دینی ، تربیتی ، اخلاقی و مشاوره با آنان در هماهنگ کردن روش های تربیتی و آموزشی در محیط خانه و مدرسه است.

قلی ابرازه افزود: یکی از راه‌های مؤثر برای ایجاد رابطه میان معلمان و والدین، هماهنگی خانه و مدرسه است نیز اگر انجمن اولیا و مربیان کار خود را به خوبی ایفا کند، وسیله‌ای برای ایجاد و توسعه روح همکاری میان خانه و مدرسه به وجود می‌آورد.

رئیس اداره انجمن و اولیاء همچنین توصیه هایی در خصوص شرکت منظم و مستمر در کلاس‌های آموزش خانواده و جلسات انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه، اختصاص بهترین زمان خود به فرزندان، فراهم کردن محیطی آرام برای مطالعه فرزندان و حساسیت و مشارکت در انتخاب دوست فرزندان به اولیاء دانش آموزان نمود.

شایان ذکر است ؛ این مراسم بانشست صمیمی جمعی از اولیاء دبیرستان حضرت زهراء(س) با مدیر آموزش وپرورش ناحیه2 ارومیه به پایان رسید.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.