نخستین خودرو برقی گردشگری شهر یزد با کارکرد گردشگری، رونمایی و آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدرضا عظیمی زاده شهردار یزد با توجه به قدمت این شهر و لزوم ارائه خدمات به گردشگران داخلی و خارجی، شهرداری اقدام به خرید و استقرار یک عدد خودرو برقی برای گردشگران در بافت تاریخی نموده است.

عظیمی زاده شهردار یزد افزود: به منظور جلوگیری از افزایش آلودگی هوای شهر یزد، حفظ محیط زیست و استفاده از تمامی مدهای حمل و نقل دوستدار محیط زیست بایستی راهکارهای مدیریتی اتخاذ گردد و خودرو برقی یک گزینه مطلوب تلقی می گردد.

وی نبود تولید آلودگی صوتی و آلودگی هوا، هزینه پایین، عدم نیاز به سوخت های فسیلی، اندازه مناسب، فرمانپذیری بالا و سهولت در استفاده را جزء ویژگی های شاخص این خودرو بیان کرد.

این خودرو مجهز به پنل خورشیدی و سیستم شارژ توسط برق شهری بوده و ظرفیت آن 15 نفر سرنشین و حداکثر سرعت آن 30 کیلومتر بر ساعت می باشد و در صورتی که سیستم شارژ خورشیدی آن غیرفعال گردد با استفاده از شارژ توسط برق شهری می تواند 80 کیلومتر پیمایش نماید.

شهرداری یزد با حدود 99 کیلومتر مربع محدوده خدماتی و نظارتی با همکاری سه منطقه، یک ناحیه و11 سازمان به شهروندان خدمات ارائه می کند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.