مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از بین 600 هزار دانش‌آموز در استان اصفهان حدود 36 هزار نفر عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس خواهند شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسن قائدی‌ها  در خصوص تأثیر شوراهای دانش‌آموزی در عملکرد امور اجرایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از ارکان مدارس شوراهای دانش‌آموزی است، مشارکت دانش‌آموزان در اداره کردن، برنامه‌ریزی و نظر دهی در برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پرورشی مدرسه قطعاً تأثیر خواهد داشت.

وی افزود: وقتی که ما از دید خود دانش‌آموزان مسائل درون مدرسه‌ای را بررسی کنیم یقیناً برنامه‌ای که برای تدوین شده و بستری که برای مدرسه آماده می‌شود، به اهداف و خواسته‌های دانش‌آموزان نزدیک‌تر است.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه از نظرات دانش‌آموزان عضو شوراها در آموزش و پرورش استان هم استفاده می‌شود، تأکید کرد: شوراهای دانش‌آموزی در سطح استان مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

قائدی‌ها در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته نشستی از طرف آموزش و پرورش با شوراهای دانش‌آموزی برگزیده استانی برگزار و از نظرات و مباحث دانش‌آموزان برای مسائل آموزش و پرورش استفاده شد که امسال هم این اتفاق در نواحی مختلف اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه هدف اصلی انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در حقیقت ایجاد زمینه مشارکت دانش آموزان در اداره مدارس است، خاطرنشان کرد: امروز 600 هزار دانش‌آموز در سراسر استان از پایه سوم ابتدایی به بالاتر در انتخابات دانش‌آموزی شرکت خواهند کرد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: این 600 هزار دانش‌آموز در قالب 5 هزار واحد آموزشی در سراسر استان در نوزدهمین انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت می‌کنند.

وی تأکید کرد: حدود 36 هزار نفر عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس خواهند شد که از بین این افراد نهایتاً شورای دانش‌آموزی مناطق و نواحی استان و در پایان مجلس دانش‌آموزی کشور، انتخاب خواهند شد.

قائدی‌ها در پایان عنوان کرد: شوراهای دانش‌آموزی بستر بسیار خوبی است که دانش‌آموزان حوزه مشارکت خودشان را به آزمایش بگذارند و نقد، گفت‌وگو و مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان تقویت شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.