جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) گفت: به منظور فراهم کردن بستر برای ارائه خدمات به زائران، 2 اردوگاه ویژه اسکان در مرز مهران احداث می کنیم.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی اعلام کرد: یکی از این اردوگاه ها در محلی نرسیده به میدان بزرگ اربعین و اردوگاه دیگر نیز در داخل میدان اربعین در ورودی به پایانه مرزی مهران احداث می شود.

وی گفت: مجموع ظرفیت این 2 اردوگاه در شرایط عادی بین هفت تا 10 هزار نفر در هر شبانه روز است که در شرایط اضطراری همچون بارش باران یا وزش باد شدید، امکان پذیرش تا 20 هزار نفر را نیز خواهند داشت.

وی افزود : اردوگاه اول در زمینی به گستره 20 هکتار و با نصب بیش از 100 تخته چادر 20 متری ایجاد می شود و اقامتگاه دوم نیز در محدوده میدان اربعین و با برپایی بیش از 25 تخته چادر 240 متری دایر می شود.

طهماسبی تاکید کرد : این اردوگاه ها دارای نمازخانه، غذاخوری، سرویس های بهداشتی، حمام و وسایل گرمایشی هستند و عملیات اجرایی و تکمیلی این 2 اقامتگاه و زائرسرا آغاز شده و تا قبل از ورود زائران به مهران (25 آبان) به پایان می رسد.

وی به ساخت 2 دهنه پل فلزی در کمربندی مهران بعنوان مسیرهای اضطراری توسط سپاه هم اشاره و اظهار کرد : این پل ها پیش ساخته است و در صورت ایجاد فونداسیون و زیرساخت ها از طرف اداره کل راه و شهرسازی، آماده نصب هستند.













 انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، اربعین ، مهران ، اردوگاه ، سپاه ، پل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.