معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج گفت: تعداد زایمان های غیرطبیعی(سزارین) از آغاز اجرای طرح تحول سلامت تاکنون حدود 18درصد کاهش یافته است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پرویز یزدان پناه گفت: میزان زایمان های غیر طبیعی در این استان تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت بالای 63درصد بود که اکنون به 45.7 درصد رسیده است.

وی تعداد زایمان های طبیعی از زمان آغاز طرح تحول سلامت تا پایان مهر سال جاری در کهگیلویه وبویراحمد را حدود 19 هزار و 100 مورد اعلام کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج با اشاره به سایر دستاوردهای طرح تحول سلامت، افزود: 64پزشک متخصص و فوق تخصص در این مدت نیز در هشت رشته تخصصی مورد نیاز در بیمارستان های دولتی این استان مستقر شدند.

یزدان پناه تصریح کرد: همچنین بیش از 219 هزار بیمار بستری در سطح بیمارستان ها، مراکز درمانی و اورژانس های دولتی در این مدت در استان از بسته های خدماتی طرح تحول سلامت بهره مند شده اند.

وی یادآور شد: 50 پزشک متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف نیز از مهر سال جاری جذب بیمارستان های دولتی کهگیلویه و بویراحمد شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی یاسوج ادامه داد: 70 درصد از مجموع 233پزشک متخصص و فوق تخصص در سطح بیمارستان ها و کلینیک های تخصصی استان به صورت تمام وقت مشغول انجام خدمات درمانی هستند.

وی ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بر اساس ارزیابی های انجام شده از سوی وزارت بهداشت و سایر نهادهای نظارتی در پنج بسته از مجموع هفت بسته خدمتی طرح تحول نظام سلامت دارای رتبه های برتر و بالاتر از میانگین کشوری شناخته شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.