مشهد؛

برگزاری نهمین جلسه ی ستاد استانی پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی

نهمین جلسه ی ستاد استانی پشتیبانی و ساماندهی اربعین حسینی ، با حضور استاندار خراسان رضوی، برگزار شد.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان در این جلسه اظهار داشت: دولت و مردم عراق محور میزبانی از زائران اربعین حسینی (ع) هستند و سیاست جمهوری اسلامی ایران، کمک به این کشور در این میزبانی است.

رشیدیان افزود: سعی ما در هر چه با شکوه تر به اهتزار درآمدن پرچم اربعین، به عنوان بزرگ ترین قدرت نمایی دینی است و باید در این مسیر از تمام امکانات استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی پیاده روی عظیم اربعین را حرکتی بی نظیر، محبت آمیز و صلح طلبانه با محوریت عشق به اباعبدالله (ع) در جهان پر از خشونت امروز، توصیف کرد.

رشیدیان گفت: گردهمایی۲۰ میلیون انسان در یک بازه ی زمان کوتاه آن هم در شرایط ناپایدار امنیتی کشور عراق، در ابعاد جهانی بی نظیر است که به توفیق الهی مشارکت مردم اعم از شیعه، سنی و اهل کتاب در این اجتماع بزرگ، هر سال گسترده تر می شود.

او خدمت به زائران اربعین را امری فراتر از یک تکلیف اداری بلکه توفیقی بزرگ برای خدمتگزاران دانست که باید به بهترین شکل صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت کمیته های خدمات شهری و اسکان، تغذیه، امنیتی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، اعزام، هماهنگی سیاسی و کنسولی، ارتباطات بین الملل، استقبال و تکریم زائران، امداد و نجات، اطلاع رسانی و فرهنگی و آموزشی زیر نظر ستاد اربعین استان، تاکید کرد: باید از این ظرفیت در راستای تسهیل در تردد و بهره مندی مناسب از فیض حضور در اعتاب مقدسه، استفاده کرد.

رشیدیان با اشاره به میزبانی مشهد الرضا (ع) از زائران دهه ی پایانی ماه صفر، گفت: دستگاه های اجرایی و ستادهای مردمی در عین تلاش برای تامین زیر ساخت های مناسب برای زائران اربعین؛ می بایست برای استقبال از زائران امام رضا (ع) نیز آمادگی داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اتخاذ شده؛ گفت: چندین مرز از جمله مهران، شلمچه و چزابه برای مراجعت در نظر گرفته شده است.

او توجه به موضوعات فرهنگی در این اجتماع بزرگ و مردمی را خاطر نشان کرد و افزود: باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی مانند آستان قدس رضوی و خیّران در این راستا استفاده کرد.

در ابتدای این جلسه، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری و ادارات کل زیر مجموعه این معاونت و رؤسای کمیته های این ستاد، گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده؛ ارائه کردند.

انتهای پیام // ا ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار