مدیر جهادکشاورزی شهرضا گفت: در سال گذشته حدود 4 هزار تن محصول انار از باغات شهرستان برداشت شد که پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری میزان برداشت این محصول با چهار برابر افزایش به 17 هزار تن برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا تاکی  با اشاره به تولید سالیانه 23 درصد از محصول انار استان اصفهان در این شهرستان، اظهار کرد: شهرستان شهرضا با دارا بودن 16 درصد از مجموع باغات انار استان، در جایگاه سوم تولید این محصول در استان اصفهان قرار دارد.

وی تصریح کرد: از 3600 هکتار انواع باغات موجود در این شهرستان، 1650هکتار به باغات انار اختصاص دارد که از این مقدار 1400 هکتار باغ مثمر و 250 هکتار باغ در حال احداث یا جدیدالاحداث و 700 هکتار انواع باغات سنتی است.

مدیر جهادکشاورزی شهرضا گفت:در سال گذشته حدود 4 هزار تن محصول انار از باغات شهرستان برداشت شد، این در حالی است که پیش بینی می‌شود در سال زراعی جاری با وجود استمرار شرایط خشکسالی، میزان برداشت این محصول به 17 هزار تن برسد.

تاکی سابقه احداث نخستین باغ انار به روش مکانیزه در این شهرستان را حدود 13 سال اعلام و بیان کرد: 950 هکتار از باغات شهرستان با این روش کاشته شده، این در حالی است که حدود 400 هکتار از باغات انار مکانیزه این شهرستان نیز بستر پرورش برجسته‌ترین گونه‌های صادراتی و 550 هکتار از این نوع باغات نیز از بهترین ارقام بومی شهرضا انتخاب شده است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.