رئیس حفاظت محیط زیست سرخس از دستگیری دو صیاد بوشهری دراین شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین اصلاحی افزود: طی هماهنگی با دادستان و اخذ دستور قضایی در اقدامی غافلگیرانه دو نفر صیادان از اهالی استان بوشهر دستگیر شدند و از آنان 3بهله دلیجه، قطعه 10قمری، 4 قطعه کبوتر چاهی و لاشه 2 قطعه قمری کشف و ضبط شد.

وی گفت : به همراه ادوات صید 4 حلقه تور 2عدد شبچه و یک دستگاه خودروی پژو405 نیز توقیف شد.

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس تصریح کرد :متخلفین پس از تشکیل پرونده به جرم شکار غیرمجاز پرندگان شکاری حمایت و حفاظت شده ، شروع به شکار پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض و از بابت شکار غیرمجاز 3 بهله دلیجه مستند به تبصره 2 ماده 13 قانون شکار و صید و از بابت شروع به شکار پرندگان شکاری مستند به تبصره 2 همان ماده و نیز ماده 15 قانون شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند.

اصلاحی گفت: مطابق مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان خسارت وارده از سوی متخلفین بابت شکار 3 بهله دلیجه و سایر پرندگان جمعاً به مبلغ 601 میلیون و 600 هزارریال است که متخلفان ملزام به پرداخت مبلغ جریمه در حق سازمان حفاظت محیط زیست هستند.

وی افزود:با توجه به فصل شکار وصید و ورود متخلفین و صیادان جنوب کشور به مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ،مآموران یگان حفاظت بصورت شبانه روزی درحال پایش وکنترل هستند و بر اساس این پرونده نیز پس از دستگیری متخلفان کوه خط های احداث شده در دو نقطه از منطقه تخریب وجمع آوری شد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.