سلماس؛

برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در شهرستان سلماس

رزمایش پدافند غیرعامل بسیج دانش‌آموزی صبح امروز در دبیرستان سمیه شهرستان سلماس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ رزمایش پدافند غیر عامل با عملیات های امداد و نجات و کمک رسانی و اطفاء حریق و کمک به مصدومان در حملات احتمالی هوایی دشمن توسط دانش آموزان مقطع متوسطه برگزار گردید.

دانش آموزان با گذراندن 6 ساعت دوره تئوری توسط اساتید مجرب در روز قبل از رزمایش، در خصوص کلیات پدافند غیر عامل و اهداف این نوع رزمایش ها آشنا شدند.

مدیر آموزش و پرورش سلماس در این مراسم اظهار کرد: رزمایش امروز با حضور دانش آموزان،معلمان،نیروهای امدادی هلال احمر،مسئولان آموزش و پرورش،سپاه،بسیج و دیگر نهادهای خدمت رسان شهرستان در دبیرستان سمیه اجرا و فردا نیز در هنرستان شهید پناهی برگزار خواهد شد.

رسول موسی زاده ادامه داد: پدافند غیرعامل نوعی سرمایه‌گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی است که ممکن است در آینده به وقوع بپیوندد لذا باید با اجرای تمرینات مختلف آمادگی لازم جهت مقابله با این گونه احتمالات را داشته باشیم که با اجرای این مانور دانش آموزان با پدافند غیرعامل آشنایی پیدا کرده و به صورت عملی آن را تمرین کردند.

وی با تاکید بر اینکه در آموزش های دانش آموزی ما باید پدافند غیر عامل را سر لوحه کار خود قرار دهیم تصریح کرد: اگر بتوانیم پدافند غیر عامل را سر لوحه کار خود قرار دهیم باعث ایمنی بیشتر در مقابل تهدیدهای احتمالی خواهیم بود و با اجرای پدافند غیرعامل خسارت‌های مالی، جانی و تاسیساتی ناشی از حوادث و بحران‌ها بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

محمد علیزاده، جانشین فرمانده سپاه شهرستان سلماس در ادامه مراسم افزود: آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل، افزایش آمادگی آنان در مقابل حمله‌های احتمالی، بمباران‌های هوایی دشمنان و مواقع بحران برای حفظ جان خود از اهم اهداف برگزاری این رزمایش است.

جانشین  سپاه شهرستان سلماس به آموزش‌هایی که در این رزمایش ارائه شد پرداخت و گفت: با اجرای پدافند غیرعامل خسارت‌های مالی، جانی و تاسیساتی ناشی از حوادث و بحران‌ها بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت .

علیزاده با تاکید بر اجرای مداوم و منظم چنین رزمایشهایی در طول سال، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رزمایش‌هایی باید به فرهنگ استفاده از کمترین امکانات به بهترین وجه در پیشبرد اهداف نظام  کمک کند.

این رزمایش با همکاری بسیج دانش‌آموزی  شهید فهمیده، اداره آموزش و پرورش، هلال احمر ، نیروی انتظامی ، آتش نشانی و سپاه در دبیرستان سمیه این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.