مهاباد؛

مجهز شدن دانش آموزان به سلاح علم امروز پدافند غیرعامل است

مدیر آموزش وپرورش مهاباد مهم‌ترین پدافند غیر عامل را برای دانش‎آموزان مجهز شدن به علم دانست و گفت: ایران برای دفاع از خود باید توانمندی علمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛رزمایش پدافند غیر عامل که با حضور مسئولین آموزش وپرورش، سپاه ، بسیج دانش آموزی ، روسای ادارات و دانش آموزان و معلمان در هنرستان دخترانه رازی برگزار شد.

سیامند قادری مدیر آموزش وپرورش مهاباد در رزمایش پدافند غیرعامل دانشآموزان که در هنرستان دخترانه رازی برگزار شد، اظهار داشت: پدافند غیرعامل یک دفاع غیر نظامی است و ما با پدافند غیر عامل کاری میکنیم که دشمن جرات حمله به میهن ما را نداشته باشد.

وی اذعان کرد: مجهز شدن به سلاح علم امروز پدافند غیرعاملی است که دانش آموزان ما باید به آن مجهز شوند چرا که امروز استکبار با قدرت و ابزار علمی به دیگران زور میگوید و ما برای دفاع از خود باید توانمندی علمی را بالا ببریم.

مدیر آموزش وپرورش مهاباد اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با پدافند غیرعامل، افزایش آمادگی آنان در مقابل حمله‌های احتمالی، بمباران‌های هوایی دشمنان و مواقع بحران برای حفظ جان خود از اهم اهداف برگزاری این رزمایش است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در این رزمایش با بیان اینکه 2 تا 8 آبان ماه را به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری کردهاند، اظهار داشت: این رزمایش در راستای گرامیداشت این هفته برگزار شده است.

وی بیان کرد: این رزمایش با همکاری سپاه، ارتش جمهوری اسلامی، هلال احمر، آتش‌نشانی و پدافند غیرعامل شهرستان برگزار شده و در این هفته مدیران در مدارس در مباحث پیرامونی پدافند غیرعامل با دانشآموزان سخن خواهند گفت.

قادری اظهار کرد: در پدافندهای غیر عامل تجهیزات و ادوار دیده نمیشود و باید پدافند غیر عامل در همه عرصهها وجود داشته باشد تا بتوانیم از کشور در حوزههای مختلف دفاع کنیم.

وی فضای مجازی و آسیبهای آن را مهم‌ترین خطر برای دانشآموزان دانست و یادآور شد: پدافند غیر عامل حتی در بین حیوانان به صورت دفاع، استقرار، اختفاء، به مرگ زدن و جنگیدن وجود دارد.

سردار رنجبر زاده فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) مهابادنیز در این رزمایش به نقش پدافند غیرعامل در ارتقای پایداری ملی، اظهار داشت: پدافند غیرعامل نوعی سرمایه‌گذاری برای حوادث و خطرات احتمالی است که در آینده شاید برای کشور و سرزمین ما اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید در آموزش‌های دانش‌آموزان پدافند غیرعامل را در سرلوحه کار خود قرار دهیم، ادامه داد: اگر ما بتوانیم پدافند غیرعامل را در کشور سرلوحه کارهای خود قرار دهیم باعث ایمنی و نکته اتکاء دیگر کشورهای همسایه در مقابل تهدید سایر کشورها نیز خواهیم بود

سردار رنجبر زاده با تاکید بر اجرای مداوم و منظم چنین رزمایشهایی در طول سال، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین رزمایش‌هایی باید به فرهنگ استفاده از کمترین امکانات به بهترین وجه در پیشبرد اهداف نظام کمک کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.