با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و استاندار خراسان رضوی، خوابگاه دانشجویی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد و ساختمان اداری آن در دانشگاه فردوسی مشهد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از خوابگاه دانشجویی در دانشگاه فردوسیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد فرهادی در این مراسم گفت: هم اکنون با توجه به جمعیت قابل توجه دانشجویی، با کمبود 75 هزار نفری برای خوابگاه مواجه هستیم که نیازمند مشارکت و حضور جدی خیران در این عرصه هستیم.
 وی با اشاره  به ارزیابی صورت گرفته ی سال گذشته از خوابگاه های دانشجویی در سراسر کشور، افزود: در این بررسی، خوابگاه ها در پنج درجه رتبه بندی شدند که تنها 57 مورد فرسوده شناسایی شدند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که موارد فرسوده بازسازی و بهسازی شده اند؛ گفت: در حال حاضرهیچ خوابگاهی در کشور فرسوده نیست و در رتبه های یک تا چهار قرار دارند.
فرهادی افزود: یکی از اهداف دولت یازدهم و سیاست های این وزارتخانه، بورسیه ی دانشجویان مستعد و کم بضاعت است که با جدیت دنبال می شود.
گفتنی است؛ خوابگاه دانشجویی بنیاد فرهنگی مصلی نژاد در زمینی به وسعت سه هزار و 200 متر بنا شده و دارای 51 اتاق چهار نفره با ظرفیت اسکان 204 نفر است که تمامی تجهیزات و امکانات رفاهی در آن دیده شده و در رتبه ی نخست نخست  قرار دارد.
عمده ی اعتبار احداث این مجموعه از محل مساعدت های صاحبان صنایع پیشرو در استان و کمک های مردمی تامین شده است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.