به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر احتمالی آموزش و پرورش در خصوص مساله انتخاب شدن برای تصدی وزیر آموزش و پرورش گفت: بخش عمده فعالیت های من بر مبنای فعالیت های فکری و برنامه ریزی ها بوده است و بیشتر این مسیر را دنبال می کنم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت در مدرسه تاثیرگذارتر بوده ادامه داد: به همین دلیل برای تصدی وزارتخانه راغب نبودم.
دانش آشتیانی یادآور شد : از یک ماه و نیم گذشته برای تصدی این مسئولیت از سوی ریاست جمهوری احضار شدم اما ترجیح شخصی ام نجفی به دلیل سابقه درخشان فعالیت در حوزه آموزش و پرورش بود.
وی افزود: در نهایت به دلیل مسائل برخی مسائل از روز شنبه قرار براین شد تا به این عرصه وارد شوم.
دانش آشتیانی عنوان کرد: مهم ترین دغدغه من جایگاه آموزش و پرورش در توسعه کشور و میان دولت و نمایندگان مجلس است
وزیر احتمالی بیان کرد: باید مسائل آموزش و پرورش ریشه ای حل شود و برای دولت و حاکمیت اصلی ترین رکن توسعه یعنی معلمان باید مورد توجه باشد.
دانش آشتیانی با بیان اینکه در آموزش و پرورش تاکید برمدرسه است،اظهار داشت : این بدنه بسیار گسترده است که این امر مانع حرکت است لذا باید آن را حل کرد.
وی توجه به شان و جایگاه معلمان را ضروری دانست و گفت : هیچ جناحی بر این باور نیست که باید به آموزش و پرورش نگاه سرمایه ای کرد.
دانش آشتیانی اظهار داشت: سازمان نظام معلم یکی از برنامه هایم است که امیدوارم امکان ایجاد آن محقق شود.
دانش آشتیانی مسائل آموزش و پرورش را مهم تر از برجام خواند و بیان کرد: زیر بنای توسعه کشور این نهاد تعلیم و تربیت است.
وزیر احتمالی آموزش و پرورش گفت: کوچک سازی، روان سازی و واگذاری اختیارات به حوزه های پایین تر نیاز است.
وی ادامه داد: تربیت با بخشنامه محقق نمی شود و بروکراسی هوی اداری بدون بینش نه تنها کارساز نبوده بلکه مخرب است.
دانش آشتیانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به عنوان پروژه ای ملی است، بیان کرد: راه طولانی برای تغییر نگرش ها است و برنامه های پیشنهادی من هم یک شبه محقق نمی شود.
وی با اشاره به اینکه سیاست سمی مهلک در آموزش و پرورش است، گفت: برای ریفرم در آموزش و پرورش پای به این عرصه نگذاشته ام بلکه ارتقای آموزش و پرورش مدنظر است.
دانش آشتیانی عنوان کرد: در رابطه با حل مشکل صندوق ذخیره و معوقات فرهنگیان سازوکارهایی در تظر دارم تا این مسائل ساماندهی شود .
وی گفت: باید در تمرکزگرایی ستاد توجه شود و آن را به اتاق فکر آموزش و پرورش تبدیل کرد.
انتهای پیام/