ساری،

خرید بیش از 234 تن سویا در مازندران

بیش از 234 تن سویا از 25 مهر تاکنون در مراکز خرید تضمینی از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، سید محمد جعفری مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: شرکت غله موظف است هر کیلو دانه روغنی سویا را حداکثر با 2 درصد ناخالصی و 12 درصد رطوبت 22هزار و 655 ریال خریداری کند.
وی افزود: با توجه به پیش بینی خرید توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران برآورد می شود امسال را 8 تا 10 هزار تن دانه روغنی سویا به صورت تضمینی خریداری شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: عمده تولید دانه روغنی سویا در شرق استان از گلوگاه تا بابلسر است.
سید محمد جعفری افزود: پرداخت پول کشاورزان عزیز از طریق بانک عامل ، بانک کشاورزی انجام خواهد شد.
وی گفت: خرید دانه روغنی سویا امسال شناسنامه دار خواهد بود و فهرست کشاورزان از طریق سازمان جهادکشاورزی به مراکز خرید اعلام خواهد شد.
همچنین مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور گفت: بیش از 76 تن آفتابگردان از ابتدای شهریور تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.
سید محمد جعفری قیمت پایه خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان را 25 هزار و 177 ریال برای هر کیلو اعلام کرد و افزود: این قیمت بر اساس پایه خرید این محصول یک درصد ناخالصی و 7 درصد رطوبت به تصویب رسید .
وی گفت: بدلیل تمرکز مزارع کشت دانه روغنی آفتابگردان در محدوده شرقی استان مازندران، خرید تضمینی این دانه روغنی در مرکز خرید شهرستان نکا در حال انجام است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار