معاون ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان گفت: یکی از طرح‌های مخابرات منطقه اصفهان افزایش تعداد سیستم 3G شهرضا به 18 عدد و همچنین ایجاد سیستم 4G در این شهرستان تا پایان سال جاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران قدوسی در «آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های شهرستان شهرضا با پیوست پدافند غیر عامل» که در «روستای هونجان» شهرستان شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران همواره به دنبال ایجاد امکاناتی برای توسعه ارتباطات تلفنی با استفاده از آخرین دستاوردهای ملی و منطقه‌ای با هدف تسهیل روند مناسبات و فعالیتهای مردم، بوده است.
وی ادامه داد: واحد ارتباطات سیار شرکت مخابرات از بین اپراتورهای تلفن همراه، متصدی گسترش و ایجاد شبکه تحت پوشش و بهره برداری از «اپراتور همراه اول» است و در این جهت تمامی مسائل مربوط به طراحی، نصب، بهره برداری و نگهداری این اپراتور را انجام می‌دهد.
معاون ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان اظهار کرد: ارتباطات سیار مخابراتی امروزه به عنوان یکی از مهمترین اجزاء زندگی انسانها تبدیل شده است تا جایی که جدایی آن از فعالیتهای روزانه مردم امکان پذیر نیست.
قدوسی بیان کرد: فراگیر شدن استفاده از تکنولوژی اینترنت به ویژه در تلفن همراه باعث تسهیل مناسبات مردمی در روند انجام امور روزانه و همچنین تسریع در روند مبادله اخبار و اطلاعات شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: وظایف شرکت مخابرات ایران در بخش ارتباطات سیار بر عهده اپراتورهای سیار است که توان ایجاد شبکه و توسعه و تسهیل ارتباطات تلفنی را بر عهده دارند.
معاون ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان گفت: یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم، در راستای توسعه و تسهیل خدمات ارتباطات سیار بوده است، در این اقدام، دولت «خدمات خود اجباری یا USO» را ارائه می‌دهد که بر مبنای دریافت وجه از اپراتورها و ارائه سرویس به مردم قرار دارد.
قدوسی اظهار کرد: دولت وجوهی را از محل درآمدهای اپراتورهای تلفن همراه گرفته و با استفاده از این وجوه دریافتی و واگذاری امور از طریق قراردادهای پیمانکاری، ارتباطات سیار در مناطق روستایی تلفن همراه را توسعه می‌دهد.
وی بیان کرد: اپراتورهای تلفن همراه برای ایجاد یا توسعه شبکه ارتباطات تلفن همراه در مناطق روستایی تعهدی را ندارند اما مخابرات به دلیل آنکه یک شرکت مادر تخصصی و باسابقه در این زمینه است، این رسالت را انجام می‌دهد.
معاون ارتباطات سیار مخابرات منطقه اصفهان گفت: در حدود 2  سال گذشته خدمات زیادی در حوزه ارتباطات سیار روستایی ارائه شده که در مقایسه با مدت قبل از آن بی سابقه است.
قدوسی ادامه داد: در شهرستان دهاقان در 18 ماه گذشته 3 سایت بزرگ مخابراتی ایجاد شده است که در ابتدا قرار بود این طرحها در قالب خدمات USO ارائه شود اما به دلیل زمانبر بودن، قرار شد این خدمات را شرکت مخابرات ارائه دهد.
محسن گلابی – فرماندار شهرستان شهرضا، نیز در این آیین با اشاره به فرا رسیدن «هفته پدافند غیر عامل» عنوان کرد: اجرای اصول پدافند غیرعامل یکی از مهمترین ارکان و عناصر افزایش ضریب ایمنی و کاهش میزان خسارات در زمان وقوع حوادق غیر مترقبه است.
وی اظهار کرد: در کشور ما بسیاری از اصول و موازین پدافند غیرعامل در زندگی سنتی مردم اجرا می‌شده است، اقداماتی نظیر کاه‌گِل پشت بامها و یا ذخیره مواد غذایی برای ایام زمستان از جمله این موارد بوده است.
رییس شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا اضافه کرد: اجرای طرحهایی برای مقابله با مخاطرات احتمالی و کاهش میزان آسیبهای ناشی از اینگونه حوادث همواره در دستور کار مدیریت اجرایی شهرستان قرار داشته است که از جمله آنها می‌توان به ایجاد روکش آسفالت جاده «هونجان» به «زرچشمه» و یا نصب دکل مخابراتی در منطقه«سرطاق» اشاره کرد.
گلابی اذعان کرد: متأسفانه ایجاد برخی از تسهیلات به همان اندازه که می‌تواند مفید باشد ممکن است آسیبهایی را نیز به همراه داشته باشد، در شهرستان شهرضا بزرگترین چمن طبیعی منطقه به مساحت 350 هکتار وجود دارد و اگر قرار باشد تسهیلاتی برای ورود توریست به این منطقه فراهم شود، باید زیرساختهای لازم برای جمع آوری زباله و جلوگیری از ایجاد آلایندگی زیست محیطی نیز در این منطقه فراهم شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: دولت یازدهم باوجود مشکلات و موانع فراوانی که در مسیر فعالیتهای آن وجود داشته تلاش کرده است که با جدیت امور را پیگیری و روند خدمت رسانی را با شتاب بیشتری ادامه دهد.
فرماندار شهرضا ادامه داد: دولت یازدهم در شرایطی بر مسند اجرای امور قرار گرفت که صندوق ذخیره ارزی خالی بود، تحریمهای گسترده بر علیه کشور اعمال می‌شد و افت قیمت نفت نیز ایجاد شد.
گلابی اظهار کرد: در سال گذشته پروژه‌های خدماتی و عمرانی به ارزش 42 میلیارد تومان در شهرستان اجرا شد در حالی که مجموعاً 2 میلیارد تومان در قالب اعتبارات تملک دارایی به این شهرستان تعلق گرفت، این اقدامات تنها بخشی از دستاوردهای دولت در این شهرستان است.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.