بر اساس گزارش آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) بیش از 4000 ورزشکار ، سال 2016 قبل از شرکت در بازی های المپیک ریو دو ژانیرو تست دوپینگ نداده اند.

گزارش ناظران مستقل آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) (تحت عنوان گروه ضربت) نشان  می دهد که  بیش از 4000 ورزشکار در سال  2016 قبل از شرکت در بازی های المپیک ریو دو ژانیرو، سابقه انجام آزمایش دوپینگ نداشته اند.
در این گزارش 55 صفحه ای، سوابق کامل تست های انجام شده در سال 2016 بر روی ورزشکاران  حاضر در لیست ورودی کمیته بین المللی المپیک یک هفته قبل از افتتاح دهکده بازی ها  ، وجود دارد.
در آن زمان، 11،470 ورزشکاران در فهرست وجود داشتند که مشخص شد 4125 ورزشکار هیچ سابقه ای از انجام تست دوپینگ  در سال 2016 را نداشته اند.
ناظران عنوان کرده اند  که 1913 از آن ورزشکاران از 10 رشته ای هستند که  بالاترین خطر دوپینگ در آنها وجود دارد.
این گروه که شامل سازمان های ملی مبارزه با دوپینگ (NADOs)  ایالات متحده، بریتانیا، دانمارک، ژاپن، استرالیا و آفریقای جنوبی هستند، ادعا کرده است در این رشته های ورزشی فدارسیون های بین المللی و سازمان های ملی مبارزه با دوپینگ کشورها ، به میزان کافی برنامه توزیع تست دوپینگ نداشته اند.
ادعا شده است که قبل از شروع المپیک ریو ،سوابق کامل تست های دوپینگ و 38 صفحه اطلاعات خاص ورزشکاران و توصیه ها به کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری المپیک ریو 2016 تحویل داده شده است.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار