مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از شناسایی 69 طرح راکد در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛جلیل جباری گفت: خصوص 69 طرح گردشگری راکد مورد شناسایی قرار گرفته و در کارگروه رفع موانع تولید استان مورد بررسی قرار گرفته‌اند، که در واگذاری تسهیلات توسط بانکها به این طرح‌ها با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: طرح‌های گردشگری که هم اکنون در رکود به سر می‌برند در کارگروه رفع موانع تولید استان مورد بررسی و واگذاری تسهیلات به این واحدها به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم بانکها در راستای واگذاری تسهیلات به طرحهای گردشگری استان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی افزود: موضوع گردشگری در آذربایجان غربی یکی از موضوعات حائز اهمیت در زمینه اقتصاد است، که باید از ظرفیت‌های موجود در این زمینه بهره بگیریم و باید سایر دستگاه‌ها نیز در این خصوص اداره میراث فرهنگی را یاری رسانند.

جباری گفت: خواستار پرداخت تسهیلات برای توسعه، تجهیز و ارتقای کیفی، استانداردسازی و بهبود زیرساخت‌های صنعت گردشگری استان آذربایجان غربی هستیم، که باید تلاش شود تا طرح‌های گردشگری رونق بیشتری به خود بگیرند.

وی تصریح کرد: می‌توانیم از ظرفیتهای گردشگری برای پویایی اقتصادی استان استفاده کنیم، و برای این منور باید منابع مالی مورد نیاز تامین شود.

وی اضافه کرد: لازم است بانکها در زمینه وثیقه‌گذاری برای دریافت تسهیلات انعطاف بیشتری داشته باشند، زیرا عمده مشکلات دریافت کنندگان تسهیلات، نبود وثیقه مناسب برای دریافت تسهیلات است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.