معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت:شرکت‌های دانش بنیان در آذربایجان غربی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛نادر صفرزاده در نخستین جلسه کمیته توسعه فناوری و ارتباط با صنعت با اشاره به جلسه مشترک استانداری و دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در این جلسه برای رونق گرفتن صنعت، ارتباط تنگاتنگ دانشگاه و صنعت بر تجاری‌سازی پژوهش‌های علمی تاکید شد.

معاون استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت حمایت از پایان‌نامه از سوی دولت تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی باید از محل یک درصد بودجه تحقیقاتی خود از پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشگاهی حمایت کنند، بویژه ادارات مرتبط با حوزه‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری باید در این امر اهتمام داشته باشند.

وی با انتقاد از نبود شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت، معدن و صادرات، گفت: برای ارتباط بیشتر این دو حوزه و کسب نتیجه مطلوب، ایجاد شرکت‌های دانش بنیان یک ضرورت محسوب می‌‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: برای الگو شدن مرکز رشد بین سایر استان‌ها نیازمند همکاری نهادهای دیگر برای عملی شدن مصوبات و طرح‌ها در مرکز هستیم.

عزیز جوان‌پور اظهار کرد: راه‌اندازی مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گام بزرگی برای ارتباط بیشتر با صنعت به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: باید مطالبات دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنعت مورد توجه قرار گرفته و حلقه‌های مفقوده در ارتباط بین دانشگاه و صنعت شناسایی و زمینه ساز رشد استان در این حوزه شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی هم با بیان گزارشی از عملکرد تجاری سازی پژوهش‌ها در سال گذشته، تاکید کرد: در سال قبل برای گسترش همکاری واحد‌های صنعتی و دانشگاه‌های استان تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد.

جعفرصادق اسکندری همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی را اولویت نخست سازمان خود عنوان و اظهار کرد: بر اساس برنامه زمان بندی مشخص با دانشگاه‌ها جلسه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: همکاری بین صنعت و دانشگاه سبب فراهم شدن فرصتی برای بازدید پژوهشگران از واحدهای تولیدی شده و زمینه ساز رونق بخش صنعت و معدن شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.