در نیمه نخست امسال یک هزار جهیزیه به زوج های جوان کمیته امداد خراسان شمالی اعطا شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل کمیته امداد بابیان این که پرداخت جهیزیه در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر رشد داشته است ، گفت : هم اکنون یک هزار و287 نفر از دختران و778 نفر از پسران تحت پوشش در انتظار دریافت جهیزیه هستند .

عباس اهرابی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار نفر از زوج های جوان به دلیل کمبود اعتبارات پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند ، خاطر نشان کرد : برای برداشتن این صف بیش از 43 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی افزود: بیش از 90 درصد کمک های حامیان در قالب کمک به ازدواج فرزندان معنویشان به صورت کالا های اساسی زندگی انجام گرفته است.

اهرابی تصریح کرد : امسال بیش از 17 میلیارد ریال از محل کمک های مردمی،منابع دولتی، وخیریه ها ، بیش از 11 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل منابع دولتی ،بیش از دو میلیارد ریال از محل صدقات و زکات، 565 میلیون ریال از محل خیریه ها و سه میلیارد ریال هم از محل کمک های حامیان در این حوزه هزینه شده است.

وی افزود: از مجموع زوج هایی که از این نهاد جهیزیه دریافت کرده اند 549 نفر دختران تحت حمایت،17نفر دختران غیر تحت پوشش،396 نفر پسران تحت پوشش و27 نفر هم جهیزیه بانوانی بودکه ازدواج مجدد داشتند .

اهرابی گفت : از مجموع جهیزیه های اهدا شده 549 سری آن به زوج های مناطق برخوردار و440 سری هم به مناطق غیر برخوردار اهدا شده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.