برآورد می شود به دلیل کاهش تقاضای فصلی در ماه نوامبر، میزان صادرات نفت خام ایران تنزل یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، برآورد می شود میزان صادرات نفت خام ایران در ماه نوامبر (30 روز منتهی به 11 آذر) با 5 درصد کاهش به پایین ترین سطح در چهار ماه گذشته برسد. یک منبع آگاه گفت با توجه به تقاضای فصلی پایین در اروپا، میزان صادرات نفت خام ایران با کاهش مواجه خواهد شد. به طور معمول میزان صادرات نفت خام ایران هر سال در ماه های اکتبر (31 روز منتهی به 11 آبان) و نوامبر با کاهش مواجه می شود. 

روی هم رفته پس از لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 12 بهمن 94)، سومین تولید کننده بزرگ اوپک با سرعتی بالا در حال بازپس گیری سهم خود از بازار نفت است. میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران با بیش از 2.60 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر (30 روز منتهی به 10 آبان)، به بالاترین سطح در پنج سال گذشته رسید.

برآورد می شود میزان صادرات نفت خام این کشور در ماه نوامبر با کاهشی 5 درصدی به 1.89 میلیون بشکه در روز برسد. با این حال، این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال پیش، با افزایش 156 درصدی رو به رو خواهد شد.

پیش بینی می شود میزان نفت خام صادراتی به اروپا در ماه نوامبر حدود 433 تا 613 هزار بشکه در روز کاهش یابد. با این حال، نفت خام صادراتی به چین با افزایش 35 درصدی به 609 هزار بشکه در روز خواهد رسید.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار