شرکت نفتی اسار از کاهش 47 درصدی واردات نفت خام ایران در ماه میلادی گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، شرکت نفتی "اسار" – بزرگترین خریدار هندی نفت ایران و دومین پالایشگاه بزرگ خصوصی این کشور – جدول واردات نفت خود را در ماه سپتامبر منتشر کرد. 

بر این اساس، میزان واردات نفت خام این شرکت هندی از ایران در ماه سپتامبر (31 روز منتهی به 9 مهر) در مقایسه با ماه اوت (31 روز منتهی به 9 شهریور) 47 درصد کاهش یافت. این میزان کاهش به دلیل افزایش واردات شرکت اِسار از ونزوئلا بوده است. بر طبق اطلاعات منتشر شده، شرکت اسار در ماه میلادی گذشته واردات نفت خود از ونزوئلا را سه برابر کرد و به رقم 211 هزار بشکه در روز رساند. میزان واردات نفت خام این شرکت هندی از ونزوئلا در ماه اوت تنها 67 هزار بشکه در روز بود. 

اگر چه میزان واردات نفت خام این شرکت از ایران در ماه میلادی گذشته کاهش داشت، 132 هزار بشکه نفتی که شرکت اسار از ایران در ماه سپتامبر خریداری کرد 8.3 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود (سال گذشته تهران به دلیل تحریم‌ها تنها 122 هزار بشکه نفت در روز به این شرکت می‌فروخت).

با این وجود، واردات نفت شرکت اسار از ایران در دوره ژانویه تا سپتامبر (9 ماهه سال 2016) بیش از 46 درصد رشد داشت. میزان واردات این شرکت در همین دوره از ونزوئلا 45 درصد رشد داشت. این دو کشور در دوره مشابه سال 2015 هر کدام یک سوم سهم واردات نفت خام این شرکت را به خود اختصاص داده بود. 

براساس جدول منتشر شده از واردات نفت خام شرکت اسار، عراق و مکزیک دیگر کشورهای بزرگ تامین کننده نفت خام این شرکت بوده‌اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار