اراک؛

ثبت نام بیش از 8 هزار نفر در پیاده روی اربعین

8 هزار و 200 نفر از استان مرکزی برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی گفت: 8200 زائر از نقاط مختلف شهری و روستایی این استان برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) نام نویسی کردند.
 خلیل دلپاک افزود: سال گذشته بیش از 14 هزار نفر از استان مرکزی در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) شرکت کردند و پیش بینی می شود این تعداد در سال جاری به 20 هزار نفر هم برسد.
وی ادامه داد: متقاضیان پس از نام نویسی در سامانه اینترنتی حج و زیارت(سماح) و دریافت کد رهگیری می توانند به دفاتر زیارتی مجاز در هر شهر مراجعه و تاریخ اعزام خود را مشخص کنند.
 مدیرکل حج و زیارت استان مرکزی بیان کرد: هزینه دریافت روادید برای هر نفر 40 دلار معادل یک میلیون و 800 هزار ریال و هزینه بیمه هر زائر نیز 250 هزار ریال است که متقاضیان باید قبل از دریافت روادید این مبلغ را به حساب سازمان های مربوطه واریز کنند.
وی ادامه داد: هر یک از شهروندان که تصمیم به شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی(ع) را دارند باید با در دست داشتن روادید به مرزها مراجعه کنند و در غیر این صورت نمی توانند از کشور خارج شوند.
دلپاک افزود: موکب های سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران هم در مرز مهران و هم در شهرهای کربلا و نجف هم اکنون در حال تجهیز و تکمیل است و از دهم ماه صفر نیز خدمات رسانی به زائران حسینی(ع) آغاز می شود.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، حج و زیارت ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.