ساری،

عابران نیمی از جان باختگان سوانح جاده ای

46 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران، عابران پياده هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ مهدی باقری رئيس پليس راهنمايی و رانندگی  مازندران، با اشاره به کاهش هشت درصدی حوادث رانندگی در هفت ماهه سال جاری،گفت: 46 درصد کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران، عابران پياده هستند.

وی افزود: در هفت ماهه امسال بيشترين علت تامه حوادث رانندگی با 38 درصد عدم توجه به جلو و عدم رعايت حق تقدم با 25 درصد بوده است.

رئيس پليس راهنمايی و رانندگی مازندران، با بيان اينکه بيشترين گروه سنی در حوادث رانندگی را 25 تا 35 سالگی با 42 درصد تشکيل می دهند، افزود: بيشترين ساعات حوادث رانندگی با 14 درصد در ساعات 18 تا 20 و 13 درصد بين ساعات 14 تا 12 بوده است.

سرهنگ باقری با اشاره به اينکه عابران پياده با 46 درصد بيشترين سهم را در حوادث رانندگي منجر به فوت به خود اختصاص داده اند، افزود: راکبان موتور سيکلت با 22 درصد و رانندگان خودور و سرنشينان خودرو هر کدام با 16 درصد بيشترين کشته شدگان در حوادث رانندگی هستند.

وی از افزايش ضبط گواهينامه رانندگی افرادی که دارای بيش از 30 نمره بودند،خبر داد و افزود: در سال جاری ضبط گواهينامه دارای نمره منفی70 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.

سرهنگ باقری با اشاره به شروع فصل سرما و بارش برف و باران در محورهاي مواصلاتی استان و لغزنده بودن جاده،به رانندگان وسايل نقليه توصيه کرد ضمن رعايت قوانين و مقررات راهنمايی و رانندگی از سرعت و سبقت غيرمجاز خودداری کرده و خودروهای خود را به لوازم و تجهيزات زمستانی مجهز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار