نصب نیوجرسی (قالب مانع بتنی) سبب کاهش 27 درصدی تصادفات پارسال در راه های مازندران شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رئیس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: ۱۴۲ کیلومتر قالب مانع بتنی (نیوجرسی) پارسال در راه های مازندران نصب شد و با نصب آن تصادفات27 درصد کاهش یافت.

سیدمحمد نظری افزود: جاده های ارتباطی هراز، سوادکوه، ساری - خزرآباد، ساری - جویبار و نور ، چمستان ،آمل ازجمله محورهایی بودند که نیوجرسی در آنها نصب شده است.

وی گفت: ایمن‌ سازی محورهای استان با توجه به تردد بالا و حضور میلیونی گردشگر و مسافر در این استان یکی از برنامه ‌های اصلی و مهم این اداره کل است.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌ها این اداره کل در خصوص برنامه‌های اجرایی ایمن‌ سازی راههای استان افزود: روکش آسفالت، خط‌کشی، تأمین روشنایی، ساماندهی نقاط پرتصادف و نصب علائم اخطاری و انتظامی ازجمله اقدامات است.

نیوجرسی قالب مانع بتنی است که برای هدایت و در مسیرقرار دادن وسیله نقلیه به صورت قطعات بتنی پیش ساخته قابل اتصال به هم ساخته می شود که هنگام برخورد کناره ای خودرو به دلیل زاویه کم لبه های آن به عنوان هدایتگر برگردان عمل می کند.

از این وسیله به عنوان محافظ عابران پیاده، محافظت از کارگران طرح های عمرانی در مقابل خودروها، موانع موقت و موانع امنیتی ضد تروریستی همچنین سیل بند، جلوگیری از انتشار آتش در جنگلها، هدایتگر رودخانه و چند خطه کردن جاده ها نیز استفاده می شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.