مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی از ثبت نام بیش از ۱۲هزار نفر برای پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح خبر داد.

محمد رضا ندیری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت:تا صبح دیروز (شنبه ۸ آبان) ۱۲ هزار 679 نفر در قالب 2هزار 696 گروه برای پیاده روز اربعین حسینی در سامانه سماح از استان آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی افزود:ارومیه با 5هزار 452، خوی با دو هزار 85 و میاندوآب با دو هزار 26 بیشترین آمار ثبت نامی و بوکان، چایپاره و بازرگان با مجموع ۱۶ نفر کمترین آمار ثبت نامی را داشته اند.

وی با اشاره به اینکه برای تسهیل در حضور زائران اربعین حسینی به صورت هوایی پرواز مستقیم عراق در ایام اربعین از ارومیه بصورت رفت و برگشت راه اندازی شده است افزود: با تلاشهای مدیریت حج و زیارت استان پرواز مستقیم عراق در ایام اربعین از ارومیه بصورت رفت و برگشت در روزهای ۲۱ و ۲۸ آبان ماه انجام خواهد شد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی ادامه داد: متقاضیان زیارت اربعین که در سامانه اینترنتی سماح به نشانی http://www.samah.haj.ir ثبت نام کرده اند، به مدت ۷۲ ساعت فرصت دارند تا با مراجعه به این سامانه، ثبت نام خود را نهایی کنند.

ندیری  با بیان اینکه هزینه ارزی اخذ روادید به ازای هر نفر ۴۰ دلار بوده که معادل ریالی آن روزانه به نرخ آزاد بانک مرکزی با کارمزد مربوطه بر روی سامانه محاسبه می شود ادامه داد: هزینه بیمه و خدمات درمانی به ازای هر نفر ۲۵۹ هزار ریال و حق الزحمه کارگزاری یکصد هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه زائران این استان از مرز مهران به کشور عراق اعزام خواهند شد عنوان کرد: موکب آذربایجان غربی در سه راهی بطحا در استان ناصریه عراق مستقر شده و به ۲۰ هزار نفر زائر خدمت رسانی خواهد کرد.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با بیان اینکه اعزام زائران اربعین باید سازماندهی شده و حدالامکان به صورت کاروانی باشد اضافه کرد:می توانیم برای زائران هر اتوبوس، یک سرپرست مشخص کنیم تا مدیریت کاروان ها به بهترین صورت انجام شود.

ندیری به رایزنی با اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان اشاره کرد و گفت: مقررشده اتوبوسهایی برای اعزام زائران از سوی این اداره کل تامین شود در این راستا رائران در اجاره اتوبوس عجله نکرده و در صورت تمایل از شرکت های حمل و نقل این کار را انجام دهند.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با اعلام اینکه سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر از مردم استان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت داشتند عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال این همان تعداد علاقمند به شرکت در این حرکت معنوی باشند.

ندیری با توصیه به زائران اربعین حسینی از ارومیه گفت: علاقمندان ثبت نام خود را به روزهای آخر که احتمال ترافیک صدور ویزا است نگذاشته و تلاش کنند هر چه سریعتر روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.