معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی بیمه سلامت کشور گفت: بیمه سلامت بیش از 57 هزار میلیارد ریال به مراکز درمانی و داروخانه ها بدهکار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛غلامرضا عباس پاشا در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه درصدد پرداخت این بدهی هستیم اظهارداشت: به همین منظور سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت، اجازه انتشار اوراق اسلامی را داده است که این اوراق از سوی سازمان برنامه و بودجه ضمانت می شوند.

وی با بیان اینکه 80 هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی برای تسویه حساب این بیمه با طلبکاران از جمله داروخانه ها و مراکز درمانی منتشر می شود، تصریح کرد: به همین منظور سازمان برنامه و بودجه و هیات دولت، اجازه انتشار اوراق اسلامی را داده است که این اوراق از سوی سازمان برنامه و بودجه ضمانت می شوند که در یک ماه آینده حدود 20 هزار میلیارد ریال از این اوراق منتشر می شود و در این صورت می توانیم بخشی از بدهی ها را تسویه کنیم.

وی با بیان اینکه در سطح کشور بیش از 40 میلیون نفر بیمه شده در بخش بیمه سلامت وجود دارد، تصریح کرد: اجرای پوشش بیمه همگانی از بزرگترین افتخارات دولت تدبیر و امید است به طوری که سازمان بیمه سلامت با 40 میلیون نفر عضو بزرگترین نهاد موثر در سلامت کشور است.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: این سازمان با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، همگام با طرح تحول سلامت، باعث سهولت ارائه خدمات در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و مراکز طرف قرارداد و کاهش پرداخت از جیب مردم شد و توانست بخش اعظمی از مشکلات درمان و دغدغه های بیماران را کاهش دهد.

او به بدهی بیش از ۵۷۰۰ میلیارد تومان به مراکز درمانی و داروخانه های طرف قرارداد اشاره کرد و گفت : متاسفانه با رشد تعرفه ۴۴ درصدی سال ۹۳, اجرای کتاب ارزش کلی و بیمه همگانی افراد نیازمند و عدم تعهد وزارت بهداشت و درمان باعث مشکلاتی برای بیمه سلامت شد.

وی ادامه داد : قرار بود از طریق هدفمندی یارانه ها و مالیات بر ارزش افزوده منابع تامین شود که متاسفانه با توجه به مشکلات پیش رو میسر نشد و در پایان سال ۹۳ با ۵۷۰۰ میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شدیم.

عباس پاشا راهکار حل مشکلات بیمه سلامت را طرح تجمیع منابع و برابری سرانه حق بیمه با تامین اجتماعی عنوان کرد وگفت:۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی برای تسویه حساب این بیمه با طلبکاران از جمله داروخانه ها و مراکز درمانی منتشر می شود.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف سازمان بیمه سلامت، سرمایه گذاری بر روی بهداشت برای پیشگیری از بروز بیماری در بین افراد جامعه است که در این صورت ضمن بالا رفتن شاخصه های بهداشتی جامعه، هزینه های خانواده ها و بیمه سلامت نیز کاهش می یابد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.