طبق مصوبه مجلس؛

سازمان محیط زیست و وزارت کشور مسئول تعیین محدودیت‌های زمانی و مکانی در موقع بروز آلودگی هوا شدند

سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور مسئول تعیین محدودیت های زمانی و مکانی در موقع بروز آلودگی هوا در کشور شدند.

سازمان محیط زیست و وزارت کشور مسئول تعیین محدودیت‌های زمانی و مکانی در موقع بروز آلودگی هوا شدندبه گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نمایندگان در صحن علنی امروز (یکشنبه 9 آبان) ماه در جریان بررسی مواد لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا، ماده 3 را اصلاح و تصویب کردند که بر طبق آن  سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور مسئول تعیین محدودیت های زمانی و مکانی در موقع بروز آلودگی هوا در کشور شدند.

براساس این ماده: در مواقع اضطرار سازمان با همکاری وزارت کشور و تصویب هیئت وزیران باید ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی را برای پیشگیری از اثرات زیانبار و مقابله با منابع آلوده کننده هوا برقرار نماید و بلافاصله مراتب را از طریق رسانه‌های همگانی به اطلاع عموم برساند.

بابرطرف شدن شرایط اضطراری و کاهش آلودگی هوا، سازمان نسبت به رفع ممنوعیت و محدودیت برقرار شده، اقدام و مراتب را به نحو مقتضی به عموم اطلاع دهد.

همچنین براساس تبصره 1: میزان و نحوه جریمه نقدی و توقف واحدهای مشمول متمرد از دستور سازمان و دارندگان وسایل نقلیه موتوری که وارد محدوده ممنوعه می‌شوند بنابر پیشنهاد مشترک سازمان و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به تصویب مجلس می‌رسد.

تبصره 2 تصریح می‌کند: در این  شرایط تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های ذیربط در محدوده ضوابط قانونی موظف به همکاری و رعایت الزامات اعلامی سازمان می‌باشند. مسئولان و مدیران مستنکف از این حکم، مشمول ماده 576 قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم تعزیرات) می‌گردند.

در نهایت تبصره 3 این ماده نیز اذعان می‌کند که سازمان موظف است آیین‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار و به روز رسانی آن را با همکاری وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کشور، صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تهیه کند و حداکثر شش ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران برساند.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، لایحه ، صحن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار