شیراز؛

فاکتور ملاکی برای گرانفروشی دارو

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ملاک تخلف و گرانفروشی دارو قیمت درج شده درفاکتور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر حسین نیک نهاد معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: فاکتور ملاکی برای گرانفروشی دارو است و از مردم درخواست می شود در صورت مشاهده تخلفات را گزارش دهند.
دکتر نیک نهاد افزود: در گذشته همه کارخانه ها داروی تولیدی خود را بصورت جنریک انجام می دادند و به همین دلیل قیمتها ثابت و یکسان بود ولی چند سالی هست که به کارخانه ها اجازه برند سازی و تجاری سازی داده شده تا نام برند خود را روی داروها نصب کنند به همین علت قیمت درج شده دارو بر روی جعبه و مبلغی دریافتی آن که منجر به مشکلاتی بین مردم و داروخانه ها شده است.
وی ادامه داد: وظیفه داروخانه ها درج قیمت روی برگه بیمه و یا نسخه و مهر آن است و عمده کار بازرسان ما فنی و مربوط به تاریخ گذشتگی داروها و توزیع داروهای ممنوعه است و بیشتر تخلفات در این زمینه مربوط به ارائه داروهای غیر مجاز بوده که منجر به تعطیلی و پلمب داروخانه خاطی شده است، همچنین مردم میتوانند شکایات خود را حضوری به بازرسان قسمت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهت رسیدگی ارائه دهند.
نیک نهاد گفت: قیمت دارو در ایران یک شانزدهم دنیاست و متاسفانه این ارزانی باعث می شود دارو باکیفیت تولید نشود و وظیفه دکتر داروساز است که درمورد طریقه مصرف دارو با بیمار صحبت کند.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار