شیراز؛

مراقبت بهداشتی از سالمندان ناتوان در منزل

سالمندان فراشبندی که از مراجعه به پایگاه های سلامت خانواده ناتوان هستند در منزل مراقبت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فاطمه میرزائیان مراقب سلامت پایگاه سلامت خانواده شهری فراشبند، گفت: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، سالمندان فراشبندی که از مراجعه به پایگاه های سلامت خانواده ناتوان هستند، از سوی مراقبان سلامت مرکز خدمات جامع سلامت این شهرستان، در منزل مراقبت می شوند.
وی ادامه داد: این مراقبت ها در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، با هدف شناسایی بیماری های واگیر و غیرواگیر و مراقبت از سالمندان در برنامه مراقبت سالمندی، از نظر BMI، فشارخون، مکمل ویتامین D3، دیابت، بیماری های قلبی عروقی، دهان و دندان، صورت می گیرد.
مراقب سلامت پایگاه سلامت خانواده شهری فراشبند به خانواده ها در خصوص مراقبت ها به شیوه زندگی سالم و تغذیه مناسب در دوران سالمندی، تاکید کرد و با اشاره به تنهایی، به عنوان مسئله اصلی دوران سالمندی افزود: خانواده ها نقش مهمی در این دوران برای سالمندان دارند و می توانند این مسئله را با دور هم بودن، رفع کنند.
مراقب سلامت پایگاه سلامت خانواده شهری فراشبند ادامه داد: سالمندان ناتوان در این مرکز، با پیگیری های تلفنی از سوی مراقبان سلامت شناسایی می شوند.
میرزائیان، اضافه کرد: 320 سالمند زیرمجموعه این مرکز قرار دارند که از این تعداد، دوازده سالمند به علت کهولت سن، از مراجعه به پایگاه ها ناتوان هستند و از سوی مراقبان سلامت در منزل مراقبت می شوند.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار