فرماندارگناباد گفت: باید تمامی اقدامات ادارات و نهادهای گناباد با محوریت پدافند غیرعامل باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی نبی‌پور در مراسم روز پدافند غیرعامل افزود: پدافند غیرعامل بایددر حوزه پروژه‌های عمرانی دولتی توجه شود و نباید به بهانه کاهش هزینه‌ها در پروژه‌ها از اقدامات لازم در حوزه پدافند غیرعامل غفلت کرد.

وی گفت: سازمان پدافندغیرعامل از سال ۱۳۸۲ به دستور مقام‌معظم‌رهبری و با هدف پیشگیری و دفع حوادث و بحران با کمک مردم تشکیل شد تا با اقدامات مدیریتی قبل از وقوع بحران میزان هزینه‌ها در زمان رخداد بحران به حداقل ممکن برسد.

فرماندارگناباد همکاری مردم در پدافند غیرعامل را مهم ارزیابی کرد و تصریح‌کرد: بدون مشارکت و آموزش مردم در حوزه پدافند غیرعامل این مهم تحقق نمی‌یابد چراکه خدمت‌رسانی در مواقع بروز بحران بدون کمک مردم موثر نبوده و دربرخی از مواقع شاید مانع کار در زمان بحران و مدیریت بحران شود.

نبی‌پور با بیان اینکه گناباد یکی از کانون‌های بحران‌های طبیعی کشور می‌باشد،گفت: متاسفانه گناباد در حوزه حوادث غیر مترقبه با مشکلات جدی مواجه است و علی رغم اینکه ساختمان مدیریت بحران شهرستان در کشور کم نظیر است اما زیرساخت های ادارات و نهادها در مواجه با بحران ها بسیار ضعیف بوده و نیازمند تجهیز می باشد و این حاکی از عدم توجه کافی به موضوع پدافند غیرعامل در سطح ادارات و نهادهای گناباد است.

وی افزود به دلیل کم توجهی به موضوع پدافند غیرعامل، در تاسیسات آب، برق و گاز گناباد اقدامات لازم در حوزه پدافند غیرعامل انجام نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گناباد در این مراسم گفت: یکی از سرشاخه های اصلی در حوزه پدافند غیرعامل بیوتروریسم می باشد که شامل سوء استفاده از عوامل میکروبی یا فرآورده های آن به منظور ارعاب یا هلاکت انسان ها و نابودی دام ها و گیاهان می باشد.

علی عاملی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ حادثه بیوتروریسمی در کشور رخ داده است، تصریح کرد: آموزش بهداشت فردی و عمومی در سطح جامعه و توسعه فرهنگی ایمنی و محافظت فردی و اجتماعی راهکار مبارزه با حملات بیوتروریسمی می باشد.

وی افزود: مهمترین رکن کنترل بیوتروریسم جلب همکاری هوشمندانه مردم می باشد و این مهم با آموزش های مفید و موثر امکان پذیر است.

سازمان پدافند غیرعامل کشور یک سازمان (نهاد)حاکمیتی (لشکری و کشوری) بوده که به منظور افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، تسهیل مدیریت بحران، ارتقای پایداری ملی در برابر انواع تهدید و اقدامات خصمانه در سال ۱۳۸۲ به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شد.

انتهای پیام//ح.ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.