به مناسبت سالروز 13 آبان و تاسیس اتحادیه انجمن دانش آموزان اهدافی در اتحادیه انجمن های دانش آموزی دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی صبح امروز در کنفرانس خبری اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: در آستانه یوم الله 13 آبان قرار گرفته ایم و تبعید حضرت امام در سال 42 روز ملی مبارزه با استکبار هست که سال 57 یادآور کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام است که نقش اساسی در شکست توطئه امریکا داشته و با وحدت مردم و رهبری امام این توطئه ها خنثی شد.

وی با تاکید بر اینکه 13 آبان هرسال استکبارستیزی مردم جهان را بیشتر می کند، اظهار داشت: اهدافی که در اتحادیه انجمن های دانش آموزی به مناسبت سالروز 13 آبان و تاسیس اتحادیه انجمن دانش آموزان دنبال می شود، ایجاد و تقویت و حفظ روحیه استکبار ستیزی در دانش اموزان، نقش آفرینی و ایجاد ظرفیت و استفاده از توانایی دانش آموزان، حمایت از جنبش های آزادی خواه و روحیه استقلال طلبی در دانش اموزان که ستادهایی در مراکز استان ها به این منظور تشکیل شده است.

علامتی عنوان کرد: رویکرد کلی برنامه های امسال در 13 آبان توجه دادن مخاطب به بدعهدی آمریکا است و برنامه های 13 آبان حول محور این بی اعتمادی به آمریکا می باشد. 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم در راهپیمایی دانش آموزان برنامه رنگ استکبار برای نشان دادن بدعهدی آمریکا که نمادی توسط دانش اموزان ساخته می شود که نماد کاخ سفید است و ساخت مجسمه آزادی هم در دستور کار دانش آموزان اتحادیه انجمن اسلامی است که در پایان عروسک های نماد شیطان به آتش کشیده خواهد شد.

وی بیان کرد: تاریخ مستطاب آمریکا یک مجموعه شناخته شده و جذاب در خصوص جنایات آمریکا در قبال کشورهای دنیا است که این کار از 13 آبان لغایت دهه فجر در مدارس دوره متوسطه به نمایش در می آید.

علامتی تصریح کرد: برنامه دیگر اعطای نشان توسط دانش آموزان به نمادهای جوان مومن انقلابی و جوان مورد نظر غرب با هدف فرهنگسازی افسران جنگ نرم در قالب ساخت آدمک ها است.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی افزود: غرفه های روایتگری در طول مسیر تظاهرات با سه موضوع وقایع روز 13 آبان 43، 13 آبان 57 و 13 آبان 58 جنایت و توطئه های امریکا در کشورهای مختلف ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: روزشمار جنایات آمریکا در ایام منتهی به 13 آبان در خصوص جنایات آمریکا در مدارس قرار می گیرد.

علامتی اذعان کرد: برگزاری تریبون های آزاد اندیشی در مدارس در خصوص آزاد اندیشی و فعالیت در این حوزه تحت عنوان دشمنی آمریکا از توهم تا واقعیت، فعال سازی و احیای رادیو مدرسه توسط دانش اموزان اتحایه انجمن های اسلامی در زنگ های تفریح از دیگر برنامه ها در این ایام است. 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی عنوان کرد: برپایی نهمین جشنواره مداد کمرنگ در سال جاری از 13 آبان خواهد بود که دانش اموزان با موصوع وحدت اسلامی راهکارهای مبارزه با استکبار نفوذ در عرصه های مختلف و حقوق بشر آمریکا و نابودی اسرائیل که از 13 آبان تا 13 آذر می توانند آثار خود را ارسال کنند.

علامتی بیان کرد: حضور با نشاط، فعال و گسترده در تظاهرات 13 آبان نسل های جدید در این مراسم نشان می دهد که روحیه استکبارستیزی و مقاومت در مقابل زورگویان دنیا و خشم و نفرت نسبت به آمریکا و اسرائیل بین نوجوانان و جوانان شعله ور است.

وی افزود: شعار همیشگی در راهپیمایی 13 آبان مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل، صهیونیست و استکبار جهانی است که به تبعیت از  مقام معظم رهبری در این مراسم شرکت و با آرمان های نظام و رهبری تجدید پیمان خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.